Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Pondelok 25.11.2024
sk
Katarína
cz
Kateřina
, Katka, Katarína

Tieto autá sú najčastejšie účastníkmi smrteľných nehôd. Najsmrteľnejšia značka mnohých zaskočí

Bezpečnosť je pre mnohých vodičov prioritou.


Každý vodič chce, aby bolo jeho auto bezpečné. Problémom pri tejto otázke je fakt, že bezpečnosť nie je jedna veličina, ale súhrn rozmanitých dát a parametrov. Preto sú veľmi dôležité čiastkové analýzy, ktoré sa sústredia na jeden parameter. Web iSeeCars zostavil rebríček hodnotiaci najnebezpečnejšie autá z hľadiska počtu smrteľných dopravných nehôd, v ktorých sa ocitli.

Časté nehody

Pri odhaľovaní najnebezpečnejších áut autori využívali dáta z amerických ciest. Následne pre každý model vypočítali počet smrteľných nehôd za prejdenú míľu. Toto číslo porovnali s priemernou hodnotou smrteľných nehôd za prejdenú míľu. Tie najmenej bezpečné vozidlá prekonávali priemer niekoľkonásobne!

Prvú päticu zoznamu tvorí Hyundai Venue (4,9-násobok priemeru), Chevrolet Corvette (4,8-násobok priemeru), Mitsubishi Mirage (4,8-násobok priemeru), Porsche 911 (4,6-násobok priemeru) a Honda CR-V Hybrid (4,6-násobok priemeru).

Profimedia

Autori zdôraznili, že všetky tieto vozidlá majú skvelé výsledky bezpečnostných testov, čiže nejde o dizajnovú chybu. Častá účasť týchto modelov v smrteľných nehodách je teda pripisovaná správaniu vodičov či podmienkam, v ktorých jazdia.

Najnebezpečnejšia značka

Publikovaná správa obsahuje rozdelenie vozidiel podľa viacerých kategórií. V kategórií SUV je najnebezpečnejším modelom „víťaz“ celkového rebríčka Hyundai Venue (6,3-násobok priemeru SUV). Z kategórie pick-up najčastejšie končí v smrteľných nehodách Nissan Frontier (2,2-násobok priemeru pick-upov).

Vyšla správa, ktorá hodnotí najnebezpečnejšie autá z hľadiska počtu smrteľných dopravných nehôd, ktorých boli účastníkmi.
Profimedia

Čo sa týka značiek, najhoršie na tom je Tesla. Možno to mnohých zaskočí, keďže ide o prémiovú značku. Autori však opäť pripomínajú, že na vine nemusí byť samotné auto, ale skôr správanie vodičov či iné okolnosti. Môžeme si zašpekulovať a ako jedno z možných vysvetlení priniesť to, že vodiči Tesiel sa počas jazdy príliš často spoliehajú na nie úplne dokonalé asistenčné systémy alebo sa rozptyľujú mnohými doplnkovými funkciami, ktoré tieto autá ponúkajú.

Slovensko, evidenčné značky, ŠPZ, zmena

Určite si prečítaj:

Od nového roka budú na Slovensku EČV bez skratky okresu

Výsledky taktiež ukázali, že malé autá patria k tým najmenej bezpečným (3,6-násobok priemeru). Je to jednoducho základná fyzika. Keď sa drobný stroj zrazí s väčším vozidlom, väčšinou to pre to menšie z dvojice končí horšie.


Tagy:

Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.