Ako uvádza stránka slovenskej polície Hoaxy a podvody, tisíce ľudí naleteli na lákavý podvod o nové auto. Je ti určite jasné, že ho v skutočnosti nevyhrá nikto a sen o novom štvorkolesovom tátošovi ostane nenaplnený. Povedzme si však otvorene, kto ti v dnešných časoch dá niečo zadarmo? Nikto.
S tým sa však nezmierili ľudia, ktorí sa zapojili hry bez víťaza. Konkrétne hovoríme o 28-tisícoch zdieľaniach, 20-tisícoch komentárov a 11-tisícoch lajkov.
„Spoločnosť ŠKODA AUTO Slovensko sa jednoznačne dištancuje od tejto podvodnej súťaže, ktorú v žiadnom prípade neorganizuje, ani s ňou nemá nič spoločné,“ uviedla hovorkyňa spoločnosti Zuzana Kubíková.
„Sme hlboko znepokojení zneužitím mena našej spoločnosti, značky ŠKODA a v neposlednom rade aj dôvery našich fanúšikov a zákazníkov. Využijeme preto všetky dostupné právne prostriedky na ochranu našej spoločnosti a dobrého mena značky ŠKODA,“ dodala.
Rady polície, ako nenaletieť na podvod
1. Skontroluj si názov stránky – Vždy sa nejakým spôsobom líši od oficiálneho názvu spoločnosti. Či už je úplne zmenený, alebo v ňom len chýbajú mäkčene.
2. Opýtaj sa organizátora – Stačí v správach na Facebooku. Je to reálna súťaž? Za pár sekúnd si to môžeš ľahko overiť.
3. Navštív jeho stránku – Nemyslíš si, že ak by niekto organizoval súťaž o cenu, akou je auto, tak by o tom nemal najmenšiu zmienku na svojom webe?
4. Podmienky súťaže – Súťaže o veľké ceny musia byť právne ošetrené, určite nestačí len like, komentár a zdieľanie bez dodatočných informácií.
5. Skontroluj si staršie príspevky – Taká známa firma a na stránke len jeden príspevok so súťažou? To zaváňa podvodom.
6. Kontaktné údaje – Nebodaj si vyhral, ako aj tisíc ďalších, a tiež od teba žiadajú okrem kontaktných údajov potvrdenie cez banku, aby si si mohol prevziať výhru? Takto to nefunguje. Práve si narazil na podvodníkov.
7. Krátke trvanie – Väčšina falošných súťaží, ktoré chcú na svoju stránku čím skôr nalákať čo najviac fanúšikov, ich organizuje len na pár dní. Potom ich môže zmazať a vytvorí ďalšie, kým si nevybuduje spoľahlivú základňu ľudí, ktorí budú spokojne jej príspevky zdieľať.
8. Chyby v texte – Nie je zvláštne, že by spoločnosť Škoda organizovala veľkú súťaž o auto a nevedela by v príspevku ani poriadne napísať jej vlastný názov?
9. Pofidérny obrázok – Je zaujímavé, že tento obrázok vidíš aj spolu s logom inej spoločnosti. Nie je náhodou stiahnutý z internetu?
10. Megalomanské ceny – Pri súťažiach o 1000 bicyklov či drahé autá by si sa mal obzvlášť pozastaviť a ich pravosť si overiť.