Prestížny nemecký automobilový magazín Auto Motor und Sport zverejnil výsledky každoročnej ankety o najlepších automobiloch na trhu. Do hlasovania Best Cars 2025 sa zapojilo viac ako 94-tisíc vodičov, ktorí rozhodli o víťazoch v trinástich kategóriách.
Tradičné značky si udržali dominanciu
Anketa potvrdila, že osvedčené prémiové značky ako Audi, Mercedes a Porsche si naďalej udržiavajú dôveru motoristov. V kategórii vozidiel strednej veľkosti sa Audi A5 vrátilo na vrchol rebríčka, keď prekonalo Mercedes triedy C. Mercedes však dominoval v segmente veľkých SUV, kde si model GLC udržal vedúcu pozíciu.
Porsche 911 opäť suverénne ovládlo kategóriu športových automobilov, keď získalo neuveriteľných 35,7% hlasov, čím potvrdilo svoju ikonickú pozíciu. Okrem toho zvíťazilo aj medzi kabrioletmi.
Zaujímavým prekvapením ankety je elektrický Abarth 500e, ktorý sa stal víťazom v kategórii mini áut s tesným náskokom pred príbuzným Fiatom 500e. Toto víťazstvo naznačuje, že elektrifikácia začína prenikať aj do segmentu malých športových vozidiel.
Elektromobilita a nové trendy menia automobilový trh
Medzi najzaujímavejšie výsledky ankety patrí tretie miesto pre nový Renault 5 E-Tech v kategórii malých áut, čo dokazuje, že retro dizajn spojený s modernou elektrickou technikou dokáže zaujať motoristov.
V segmente luxusných vozidiel si Mercedes triedy S udržal svoju pozíciu na vrchole s 18,7% hlasov, po ňom nasleduje Porsche Panamera s 16,9%. Zaujímavý je tiež úspech elektrického Porsche Taycan, ktorý obsadil tretie miesto v kategórii áut vyššej strednej triedy.
„Výsledky ankety nie sú len odrazom osobných preferencií vodičov, ale poskytujú aj dôležitú spätnú väzbu pre automobilky ohľadom vývoja budúcich modelov,“ uvádza nemecký magazín.
V kategórii vanov si VW ID. Buzz získal priazeň vodičov a obsadil prvé miesto, čím potvrdil, že elektrický pohon sa presadzuje aj v tomto segmente.
Anketa Best Cars 2025 jasne ukazuje, že hoci tradičné modely s prémiovou kvalitou si udržiavajú silnú pozíciu, elektrické vozidlá postupne získavajú na popularite a menia zaužívané trendy v automobilovom priemysle.

Tu je prehľad toho, ako sa jednotlivé modely či značky umiestnili v konkrétnych kategóriách.
Mini autá
1. Abarth 500e (23,6 %)
2. Fiat 500e (23,2 %)
3. Hyundai i10 (15,0 %)
4. Dacia Spring (9,6 %)
5. Toyota Aygo X (9,6 %)
Malé autá
1. VW Polo (15,2 %)
2. Audi A1 (12,1 %)
3. Renault 5 E-Tech (10,6 %)
4. Mini (7,7 %)
5. Škoda Fabia (7,2 %)
Kompaktné autá
1. BMW radu 2 Coupé (13,2 %)
2. Audi A3 (10,5 %)
3. VW Golf (10,1 %)
4. BMW radu 1 (6,7 %)
5. Mercedes CLA (6,1 %)
Autá strednej veľkosti
1. Audi A5 (15,7 %)
2. Mercedes triedy C (13,0 %)
3. BMW 3er (12,1 %)
4. VW Passat (7,9 %)
6. BMW i4 (7,1 %)
Autá vyššej strednej triedy
1. Mercedes triedy E (15,2 %)
2. BMW radu 5 (14,1 %)
3. Porsche Taycan (10,6 %)
4. Audi A6 (7,1 %)
5. Audi e-tron GT (6,6 %)
Luxusné autá
1. Mercedes triedy S (18,7 %)
2. Porsche Panamera (16,9 %)
3. Bentley Continental GT (8,7 %)
4. Audi A8 (7,7 %)
5. Mercedes EQS (6,9 %)

Športové autá
1. Porsche 911 (35,7 %)
2. Mercedes AMG GT (10,7 %)
3. Porsche 718 Cayman GT4 RS (5,6 %)
4. Alpine A110 (4,8 %)
5. Ferrari 12 valcov (4,2 %)
Kabriolety
1. Porsche 911 Cabrio / Targa (18,0 %)
2. Mercedes AMG SL (8,7 %)
3. Porsche 718 Spyder RS (7,4 %)
4. BMW Z4 (5,9 %)
5. Aston Martin DB12 Volante (5,5 %)
Van
1. VW ID. Buzz (18,1 %)
2. Mercedes triedy V (17,2 %)
3. VW Multivan (14,4 %)
4. BMW 2er Active Tourer (8,1 %)
5. VW Caravelle (5,2 %)
Malé SUV / Crossover
1. VW T-Roc (15,9 %)
2. Audi Q2 (13,7 %)
3. Škoda Kamiq (5,5 %)
4. Dacia Duster (5,3 %)
5. Alfa Romeo Junior (4,7 %)
Kompaktné SUV / Crossover
1. BMW X1 (8,4 %)
2. VW Tiguan (8,3 %)
3. Audi Q3 / Q3 Sportback (6,4 %)
4. Mercedes GLA (6,4 %)
5. Audi Q4 e-tron / Q4 Sportback e-tron (5,4 %)
Veľké SUV / Crossover
1. Mercedes GLC / GLC kupé (10,6 %)
2. BMW X3 (10,1 %)
3. Porsche Macan E (9,1 %)
4. Audi Q5 / Q5 Sportback (8,0 %)
5. Audi Q6 SUV e-tron (7,2 %)
Luxusné SUV
1. Mercedes triedy G (14,1 %)
2. BMW X5 (7,4 %)
3. Porsche Cayenne / Cayenne Coupe (7,1 %)
4. Mercedes G 580 EQ (5,4 %)
5. Audi Q8 (4,7 %)