Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Piatok 26.4.2024
sk
Jaroslava
cz
Oto
, Ota, Otto

V minulom diele sme sa v našom článkovom seriáli venovali predavačom a predavačkám zo Slovenska. Zamestnancov z konkrétneho povolania budeme hľadať vždy na našich sociálnych sieťach prostredníctvom výzvy s hashtagom #TopyZRoboty. Ak sa netrafíme práve do tvojho povolania, budeme radi, keď v komentári pod takýmto príspevkom označíš známeho, ktorý má z tejto práce kopec zážitkov. Všetky výzvy budú spracované v článku.

Dnešný diel vám bližšie priblíži prácu slovenských animátorov, sprievodcov či zamestnancov cestovných kancelárií, s ktorými prichádzame do kontaktu predovšetkým v letných mesiacoch. Pre mnohých z nich je toto povolanie vysnívanou prácou, pretože majú v podstate zaplatené za to, že spoznávajú svet. Táto práca však samozrejme nie je len prechádzka ružovou záhradou a prináša so sebou aj veľkú dávku zodpovednosti. Na pleciach týchto ľudí totiž leží zodpovednosť za našu spokojnú dovolenku.

Viac o tom, že títo mladí ľudia majú skutočne pestré pracovné dni a požiadavky zákazníkov vedia byť niekedy obrovské sústo, ti už prostredníctvom svojich najvtipnejších a najhorších zážitkov prezradia oni. Zoznám sa so šikovnými ľuďmi, vďaka ktorým sa možno aj ty odhodláš zamestnať v tomto odbore, v ktorom slovo „nuda“ neexistuje! ?

Sleduj nás na sociálnych sieťach, nech ti neuniknú žiadne výzvy: Facebook |  Instagram

Martin, 21 rokov

No čo vám budem rozprávať, som obyčajný študent, úspešný bakalár :D. V cestovnom priemysle už nepracujem, ale pracoval som pre cestovnú kanceláriu Hydrotour počas 3 letných sezón ako animátor/delegát. Konkrétne na Rhodose, v Turecku a na Boa Viste na Kapverdských ostrovoch. Práca to bola super, pretože sa naozaj človek nikdy nenudí a v rámci pracovania človek cestuje, čo je najväčšie plus. Pretože kým je človek mladý, má na cestovanie čas, no chýbajú financie, no a keď je už starší tak síce financie sú, no času už až tak moc nie je.

Najvtipnejší zážitok: Ľudia sa mi často sťažovali na také malichernosti, akými bola nevyhovujúca farba izby, ktorá bola zelená, lebo vo feng-šuej to nie je farba vhodná na spanie. Ale vyšperkoval to pán, ktorý sa mi prišiel sťažovať na more. On sa v mori kúpať nebude, pretože sú v ňom ryby! Naozaj?!

Najhorší zážitok: Rodičia mi nechali svoje 2 deti, chlapca asi 5-ročného a dievča asi 9-ročné v miniklube, že len si idú na chvíľu zaplávať… Všetko bolo fajn, jašil som sa s deckami v bazéne. No potom chlapec spustil: „Ukáž vtáka ohniváka, ukáž pipík!“ Fajn bolo, že okolo bazéna neboli žiadni Slováci… Nedalo sa mu vysvetliť, že mu ho neukážem a tak sa na mňa obaja vrhli a začali mi sťahovať plavky. Vtedy už sa konverzácia rozbehla viac a padalo aj medzinárodne známe slovo SEX, pri ktorom už zbystrili všetci hostia hotela. Keď sa rodičia vrátili, vážne som im porozprával o tom, čo sa stalo. A oni čo? Oni ma vysmiali a ešte pochválili synáčika, aký je vynaliezavý.

Instagram: mapkokycko

Julka, 21 rokov

Mám bakalára z medzinárodných vzťahov a veľkú záľubu v cestovaní. Minulé leto som sa rozhodla ísť robiť animátorku a tak som sa ocitla na 2 mesiace v Grécku, kde som zažila kopu pozitívnych, ale aj negatívnych skúseností. Bol to pre mňa zatiaľ prvý, ale aj posledný raz. Inak popri škole robím čašníčku, takže viem, že ľudia sú kadejakí, ale v Grécku som zažila skutočný výber.

Najvtipnejší zážitok: Vždy ma vedeli pobaviť tí veční sťažovatelia sa na niečo. Napr.: „To na pláži nie je piesok, ako ste uvádzali v katalógu, ale štrk o priemere 2-3 mm“ alebo „Nepísali ste, že pri hoteli bude diaľnica!“. Bola to samozrejme obyčajná príjazdová cesta.

Najhorší zážitok: Môj prvý samostatný výlet s ľuďmi. Šli sme loďou, strašne fúkalo, strašne to s nami kývalo, bola som hodinu prevesená cez stôl, skoro zvracajúca. Celá trasa výletu sa zmenila a jedna pani si to začala vybíjať na mne, keďže ja som zastupovala CK. Do toho nám ešte aj meškal náhradný odvoz, takže začala byť ešte horšia. Keď sme šli minibusom na pláž strašne som sa premáhala, nech neplačem. A keď sme vystúpili tak som ľudí vypustila na pláž a hneď volala mamine a polhodinu jej revala do telefónu.

Instagram: julia.kamenska

Alexandra, 19 rokov

Pracujem prvý rok ako animátorka v slnečnej Andalúzii. Sú to pre mňa veľmi prínosné dva mesiace, pretože si nielenže zdokonaľujem španielčinu, ale veľa toho pocestujem a spoznávam zaujímavých ľudí. Najväčšie zážitky mám samozrejme s deťmi, keďže vedia byť naozaj úprimné a povedia vždy všetko na rovinu. Lepšiu letnú brigádu som zatiaľ nemala 🙂

Najvtipnejší zážitok: Raz sa s nami prišiel hrať 8-ročný chlapec aj s jeho mladšou sestričkou. Vyrábali sme si pirátske kostýmy, keď zrazu chlapec kričí ma svoju malú sestru úplne nahnevaným tónom: „Terezkaaaaaaa“. Ja som sa zľakla, čo sa stalo, otočila som sa k nej. A on sa bez ohľadu na to, že to hovorí vlastnej sestre pred ďalšími 10 deťmi pozrel na mňa a zahlásil: „Ona sa zase špára v cikuli”. Pozrela som sa nechápavo na na Terezku a jediné, čo zo mňa vyšlo bolo „Nešpáraj sa”.

Najhorší zážitok: Keď jeden náš hosť po mne začal kričať, že prečo barman nevie, čo je pivo. Snažila som sa mu slušne vysvetliť, že sme v Španielsku, že tu barmani po slovensky naozaj nevedia, nech to skúsi po anglicky, nemecky alebo, že mu to môžem ísť preložiť ja. On si aj tak stále rozprával svoje, že vraj aj on keď je v robote, musí všetko vedieť, tak prečo barman nevie také základné slovo ako je pivo… Raz sa mi tiež stalo, že slovenskí hostia nevedeli pochopiť, že v hoteli sa nedajú obsadiť lehátka pri bazéne osuškami ráno o 7, lebo by sa na nich potom nemohli hostia vystriedať. Vetu – kto prv príde, ten prv melie – od toho momentu neznášam, keďže svoje správanie naši klienti obhajovali práve týmto slovenským príslovím…

Instagram:  alexandrasvrckova

Michal, 23 rokov

Som študentom cestovného ruchu a v rámci povinnej školskej praxe som si zháňal rovno aj brigádu a tak sa mi podarilo na dve sezóny dostať ako predajca do cestovných agentúr. Počas celého leta som bol síce stále v práci, no keďže ide o prácu s ľuďmi, tak nie je prekvapením, že o zážitky nebola núdza. To však pozná určite veľmi dobre každý, kto dennodenne pracuje s ľuďmi :D.

Najvtipnejší zážitok: Mal som raz klientov, ktorí chceli ísť do Chorvátska, ale boli strašne nerozhodní. Najprv im vadila dĺžka postele, potom hĺbka bazéna a tak si nevedeli vybrať. Nakoniec sa rozhodli nevyužiť služby cestovky a tak išli na dovolenku na vlastnú päsť. Vtipné bolo, že keď dorazili do Chorvátska tak mi volali, či by som im nevedel vybaviť u šoféra autobusu, ktorý pôjde najbližšie do Chorvátska, aby sa zastavil u nich doma, lebo si vraj celú batožinu nechali doma a zistili to až keď sa prišli ubytovať 😀

Najhorší zážitok: Mladý pár si u mňa kupoval svadobnú cestu, avšak riešili to hlavne cez internet a tak sme spolu komunikovali e-mailom alebo telefonicky. Keď si vybrali konkrétny zájazd, tak som kontaktoval pána ohľadom osobných údajov jeho aj jeho manželky, ktoré mi nadiktoval a následne podpísal zmluvu. O mesiac mi jeho manželka volala z letiska, že nie je evidovaná v systéme a nechcú jej vystaviť palubný lístok. Nakoniec sme zistili, že pri nahlasovaní osobných údajov manžel nahlásil a vlastne kúpil dovolenku pre seba a svoju ex. Vraj už nie sú spolu 😀

Instagram: michaaal_h

Vanesa, 18 rokov

Už dva mesiace pracujem ako animátorka v Turecku a práca ma moc baví. Dala mi už veľa skúsenosti a zážitkov.

Najvtipnejší zážitok: Vždy keď má niekto z animačného tímu narodeniny, zablahoželáme mu počas večernej show, zaspievame a dostane tortu do tváre. Keď mal narodeniny šéf animátorov, dostal namiesto torty do tváre práškovým hasiacim prístrojom. Bola to veľká zábava. Sranda skončila, keď musela okamžite prísť sanitka, lebo sme ho skoro udusili.

Najhorší zážitok: Počas voľného dňa sme sa raz okolo druhej ráno vracali z mesta na izbu. Naša izba je v areáli hotela, hneď vedľa hosťovských. Všetko by bolo fajn. Náš hotel je oplotený, 5*, pri vchode je security 24/7. No asi to nie je postačujúce, keďže sme pred izbou mali rodinku diviakov, 3 malé a 2 veľké, ktoré keď nás zbadali, hneď sa rozbehli oproti nám.

Laura, 21 rokov

Som z Banskej Bystrice a okrem toho, že v lete robím animátorku, počas roka študujem na právnickej fakulte v Bratislave. Ako animátorka pracujem už tretie leto – prvý rok som bola na Sardínii, druhý rok v Turecku a toto leto som na Sicílii. Okrem leta som robila animátorku aj na rôznych víkendových akciách v hoteloch po celom Slovensku. Svoju prácu milujem, ale niektoré otázky, typu kedy bude teplé more alebo čo sa tam pestovalo v tých skleníkoch cestou z letiska, slečna animátorka, ma ešte dokážu stále prekvapiť. Častokrát som napríklad aj DJ-kou, pirátkou, indiánkou, šašom… Keď si animátor, môžeš byť jednoducho čokoľvek 🙂

Najvtipnejší zážitok: V miniklube som mala 7 detí, keď mi jedno 4-ročné dievčatko zahlásilo, že jej treba kakať v čase, keď sme stavali hrad na pláži a nemali sme nablízku žiadne záchody. Zo strachu, že sa pokaká som zobrala som všetky deti a išlo sa na WC. Celá skupinka detí so mnou na čele sme doslova bežali. Keď sme konečne dorazili na wc, dievčatko sa na 2 sekundy zavrelo na záchod, otvorilo a zahlásilo: “Už mi netreba”. Takže vlastne celá táto výprava bola úplne zbytočná, ale na druhej strane mi aj odľahlo a teraz na to spomínam už len so smiechom.

Najhorší zážitok: Práca animátora pre slovenské cestovné kancelárie zahŕňa okrem animovania aj transfery – to znamená odviesť dovolenkárov z hotela na letisko a zase z letiska na hotel. Tieto cesty teda treba nejako prežiť s vodičmi – najhoršie príhody mám s tými tureckými, napríklad keď ma chcel donútiť šofér autobusu vycúvať autobus z miesta kde ho blokoval druhý autobus (podotýkam že nemám vodičák ani len na auto), lebo mu to samému nešlo alebo dokonca ma jeden turecký šofér chcel aj zbiť a zaháňal sa po mne.

Instagram: laurusinkaa

Sima, 20 rokov

Tri roky som pracovala ako sprievodca na Holíčskom zámku. K tejto práci som sa dostala úplnou náhodou, nikdy by som o sebe nepovedala, že budem robiť sprievodcu. Neznášam totižto ľudí :D, ale môj ocino pracuje pod mestom a chcel, aby som sa ako jeho dcéra trošku prezentovala. A pozrime sa, vydržala som to tri roky.

Najvtipnejší zážitok: Raz mi na zámok prišli turisti z Prahy. Bol to taký starší pár, mohli byť starí ako moja babka s dedkom. Boli veľmi milí. Asi v polke prehliadky mi pani povedala, že potrebuje ísť nutne na toaletu. Snažila som ju presvedčiť, aby počkala, že to môžeme urýchliť a nebude to už dlho trvať. Ale nedala sa odbiť a musela som s ňou ísť na toaletu, keďže kľúče som mala ja. S jej mužom sme teda čakali na schodoch. Bolo tam trápne ticho, keď sme zrazu obaja počuli ten boj. Strieľalo to z nej ako popcorn v mikrovlnke. Tým, že tam bolo také ticho, tak sa to ozývalo ako orchester a ja s tým pánom sme sa tak trápne pozerali na seba. Keď pani po 20 minútach vyšla von, silno ma objala a povedala: „Slečna ďakujem, skoro som sa posrala v tom zámku“ 😀

Najhorší zážitok: V ten deň mi prišiel veľký zájazd seniorov. Bolo ich asi 40. Väčšinou som bola zvyknutá na skupinky maximálne 10 ľudí. Bola medzi nimi skupinka asi 5 pánov, ktorí mali na mňa nonstop pripomienky typu „slečna vy ste múdra“ ,“ slečna vás je tu škoda“. Zo začiatku to bolo milé, ale neskôr už to bolo otravné. A najlepší gól bol, keď ma začali chytať za zadok a za boky. Keď som ich upozornila, že mi to je nepríjemné, smiali sa, že by mi to malo lichotiť.

Karin, 26 rokov

Robím v cestovke už 3 roky. Cestovanie ma baví ako také a teda aj táto práca mi príde veľmi zaujímavá. Hlavne tu mám možnosť vďaka služobným cestám cestovať po svete, čo je pre mňa veľký bonus 🙂

Najvtipnejší zážitok: Perlička od klientov, keď sa rozprávali medzi sebou: Manžel: „Počuj Anka, aké sú to tie švédske stoly?“ A manželka mu na to odpovedala: „No veď Švédsko, tak také ako keď sa ideme najesť do Ikey“. Milá otázka bola aj, či sú piloti lietadiel o štvrtej ráno v dobrom psychickom stave. A tiež dobrá otázka: „Slečna, vy mi poradíte. Kam by ste šli radšej? Na Krétu alebo na Tacos?“ (Pani mala na mysli Thasos). Tak jej hovorím, že som celkom hladná a že ja by som radšej šla teraz na tacos. Pani to nepochopila a že teda ona chce dobré jedlo na dovolenke, tak že hľadajme niečo na tom Tacose :). Okrem toho sa nás jeden klient raz pýtal, či bude mať na izbe k dispozícii lavór, aby si mohol oprať plavky. Išiel do Turecka do 5* hotela a umývadlo má asi každý hotel, že…

Najhorší zážitok: Najhoršie situácie sú, keď si rodičia vyberajú dovolenku a malé deti sa tu „hrajú“ (dávajú si štafetový beh cez celú kanceláriu, vyliezajú na radiátor tak, že nám skoro prepadnú dnu do skleneného výkladu alebo nám raz jedno dieťa komplet rozobralo model lietadla). Alebo klienti, ktorí asi nepoznajú otváracie hodiny a bežne zavolajú kvôli ponuke aj o 9 večer (že chcú niekam letieť hneď ďalší deň). Alebo takí, ktorí nám zavolajú, že sa im nepáči odletový čas a teda by si chceli vybrať iné lietadlo.

Daniel, 20 rokov

Študujem na Prešovskej univerzite v Prešove a brigádoval som ako sprievodca v Dobšinskej ľadovej jaskyni od júna do konca augusta. Stálo to za tie zážitky a spoznanie veľa nových ľudí a celkovo to bola cenná skúsenosť do života. Ale ako sa vraví, najhoršia práca je s ľuďmi a ja som mal denne možnosť stretnúť okolo 1500 ľudí a aj rôzne indivíduá 🙂

Najvtipnejší zážitok: Keď kolegyňa púšťala ľudí do jaskyne a prišiel Čech na boso a mal iba kraťasy a dieťa v nosítku na chrbte. Podotýkam, že v jaskyni je -2°C a ide sa po kovových chodníkoch s výstupkami. Ona sa zľakla a povedala: ,,Ježiššš!“ a on odpovedal: ,,Né, já jsem Honza“ :D. Alebo keď sa Poliaci, Arabi a Hebrejci snažia rozprávať po anglicky a počujete vznik nového jazyka. To isté platí aj pri starších paniach z Poľska, keď sa vám snažia niečo povedať, ale potom ich to prejde a povedia vám to po poľsky. Ale sú samozrejme aj takí, ktorí vedia plynule po anglicky…

Najhorší zážitok: Keďže som dosť často prichádzal do styku s rôznymi kultúrami, mal som na vlastné oči možnosť vidieť značné rozdiely. Napríklad, že sa nájdu aj takí ľudia, ktorí nevedia používať naše WC a tak to sem-tam skončilo aj na zemi pri wecku.

Magdaléna, 18 rokov

Študujem na Strednej pedagogickej škole v Levoči a momentálne robím v detských kúpeľoch a príležitostne animátorku na táboroch. Animátorskú činnosť som začala robiť keď som mala asi 14, ako pomocný animátor. Táto práca ma hrozne baví.

Najvtipnejší zážitok: Raz keď sme robili v detských kúpeľoch MDD, sme mali tému Western. Deti mali chodiť s rodičmi po stanovištiach a za každú splnenú úlohu sme odškrtli danú úlohu na lístočku. Samozrejme sme nestíhali a mamičky sa už dali dokopy a nadávali na to, aká „úžasná“ je organizácia. Náhodou som išla okolo nich a jedna nahnevaná maminka sa ma pýta, že kde by našla niekoho, kto by to jej milovaným deťom odfajkol. Pozrela som na ňu a vravím: „Ja vám na to dám kľudne fajočky.“ A jeden otecko pohotovo reagoval slovami: „Vážne? Tak to by som sa šiel pripraviť!“

Najhorší zážitok: Keď je vonku 30 stupňov a je nutné navliecť niekoho do maskota a vydržať v tom hodinu.

Instagram: m.tkacovie

V ďalšom článku sa budeme venovať zamestnaniu učiteľ / učiteľka. Ak medzi nich patríš a máš množstvo zážitkov, o ktoré sa nehanbíš podeliť, určite nám pošli správu a nezabudni tiež pod nasledujúcim príspevkom označiť ľudí, ktorí sa živia takouto prácou. Najbližší článok bude venovaný práve im! 🙂

Pokračujeme v našom novom koncepte, v rámci ktorého budeme zbierať tie naj zážitky Slovákov a Čechov z práce. Keďže dnes…

Gepostet von EMEFKA am Sonntag, 2. September 2018

Ak ťa tento článok zaujal a chceš si prečítať predchádzajúci diel, v ktorom sme sa venovali bláznivým príhodám predavačov a predavačiek zo Slovenskanájdeš ho na tomto odkaze

Titulná fotka: emefka.sk

Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.