STVR robí najväčšie zmeny za posledné roky – a obľúbené relácie sú na odchode. Po 12 rokoch sa diváci rozlúčia so šou Milujem Slovensko. Nie je to zrejme jediný formát, ktorý sa už na jeseň na obrazovky nevráti. Prichádza nová éra s novými prioritami.
Ako informoval portál Plus JEDEN DEŇ, verejnoprávna televízia STVR pripravuje výraznú zmenu programovej štruktúry. Tento krok je súčasťou nového smerovania, ktoré prináša generálna riaditeľka Martina Flašíková. Tá krátko po svojom nástupe do funkcie avizovala potrebu prehodnotiť existujúce formáty a odstrániť tie, ktoré už podľa jej slov „strácajú dych“.
Dôvody zmien v programe
Verejnoprávne médium by nemalo sledovať výhradne čísla sledovanosti, ale malo by plniť aj kultúrnu a spoločenskú funkciu. Flašíková to povedala pre portál Medialne. V rozhovoroch poukázala na stagnáciu niektorých relácií, ktoré podľa nej potrebujú čerstvý vietor.
„Jednotka má dnes niekoľko stabilných, dlhoročných formátov, ktoré jej prinášajú čísla, ale je pravda, že mnohé z nich už začínajú pôsobiť unavene. Niekedy mám pocit, že sa točíme dookola – tí istí hostia, tie isté vtipy, ten istý ,puk‘, ktorý navštívil tú istú dedinu už šiestykrát,“ vysvetlila riaditeľka svoje rozhodnutie ukončiť Milujem Slovensko. Tvárami relácie boli Martin Nikodým, Adela Vinczeová a Dano Dangl.

Čo ďalej končí a čo zostáva
Okrem Milujem Slovensko sa do novej jesennej štruktúry podľa portál Plus JEDEN DEŇ nedostane ani Sieň slávy s moderátorom Vladimírom Kobielskym. Damoklov meč má taktiež visieť nad reláciou Neskoro večer s Petrom Marcinom.
V novej sezóne sa však diváci môžu tešiť na druhú sériu seriálu Dotyk života a krimisériu Vraždy v dolinách. Televízia pracuje aj na pokračovaní dobového seriálu Čas nádejí, ktorý je momentálne vo fáze písania scenára, no jeho realizácia bude závisieť od zabezpečenia dostatočných finančných prostriedkov. Na obrazovky sa vráti aj obľúbená relácia Pečie celé Slovensko.
Flašíková tiež prezradila ambíciu oživiť výrobu denných seriálov, ktoré podľa jej slov majú potenciál dlhodobo stabilizovať sledovanosť a viazať divákov k televíznym obrazovkám.