Toto by si na internete nemal vyhľadávať. Ženu kvôli týmto slovám prešetrovala polícia

Napadol by ti takýto bizár?


Michele Catalano, Američanka z Long Islandu, zažila situáciu, ktorá by mohla vystrašiť každého. Spolu s manželom sa nevinne pustili do bežného vyhľadania vecí na internete, ktoré však skončilo návštevou polície priamo u nich doma. Ich internetové vyhľadávania vyvolali znepokojenie a spustili vyšetrovanie, uvádza Info.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Michele chcela kúpiť tlakový hrniec, zatiaľ čo jej manžel hľadal nový batoh. Oba predmety si vyhľadávali nezávisle od seba. Spojenie týchto dvoch kľúčových slov by za normálnych okolností nebolo ničím zvláštne, ale kontext doby to dramaticky zmenil.

Keď jej manžel zadal tieto výrazy z počítača v práci, jeho vyhľadávanie si všimlo IT oddelenie spoločnosti, kde pracoval. Situácia bola posúdená ako podozrivá a firma o tom informovala políciu.

Stalo sa tak z jediného dôvodu. Amerika bola poznačená tragédiou na Bostonskom maratóne, kde pri výbuchu dvoch tlakových hrncov zomreli traja ľudia a stovky utrpeli zranenia. Incident ovplyvnil celosvetové vnímanie bezpečnosti a zvýšil citlivosť na určité typy hľadaných výrazov.

Shutterstock

Keď si zamestnávatelia spojili tieto predmety s možným nebezpečenstvom, zasiahli úrady. FBI navštívila domácnosť, aby preverila, či rodina nepredstavuje teroristickú hrozbu.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Michele na svojom blogu opísala, ako jej manžel spozoroval pred domom čierne terénne vozidlá. „Manžel videl pred naším domom tri čierne terénne autá; dve stáli na obrubníku pred domom a jedno zastavilo za manželovým džípom na príjazdovej ceste, akoby mu chcelo zabrániť v odchode,“ uviedla.

Dodala, že stratila pocit bezpečia a súkromia. “Keď sa snažíte naučiť variť šošovicu, môžete sa dostať na zoznam sledovaných osôb. Viem len, že ak si v blízkej budúcnosti kúpim tlakový hrniec, neurobím to online. Mám strach,” dodala.

Odporúčame prečítať:

Muž si chcel dať vytetovať trenky. Tatéri sa delia o zákazky, ktoré radšej odmietli


Tagy:
REKLAMA
Nikola Kulová
Šoubiznis je pre mňa ako druhý domov a rada prinášam obsah, ktorý čitateľov zaujme. Píšem PR články, kde fakty prepájam s príbehom, a najviac si užívam rozhovory s inšpiratívnymi osobnosťami. Mojím cieľom je sprostredkovať čitateľom príbehy, ktoré baví a zároveň obohacujú.
Najčítanejšie
Podobné