Recirkulácia vzduchu v automobiloch je praktickou funkciou, ktorú v letných horúčavách ocení nejeden vodič. Odborníci však upozorňujú na možné nebezpečenstvá pri jej dlhodobom používaní. Táto funkcia, ktorá slúži na rýchle ochladenie interiéru auta a blokovanie nepríjemných pachov či výfukových plynov, môže pôsobiť ako dvojsečná zbraň.
Nebezpečenstvo klesajúceho kyslíka
Ako informuje portál Autoviny, recirkulačný režim uzatvára prívod čerstvého vzduchu z exteriéru a opakovane využíva vzduch, ktorý už v kabíne je. To je užitočné pri jazde v tuneloch alebo hustej premávke. Avšak, dlhodobá aktivácia tejto funkcie môže mať nepriaznivé dôsledky.
Koncentrácia oxidu uhličitého (CO₂) v kabíne narastá, čo môže viesť k únave, ospalosti a zníženiu koncentrácie, čo sú absolútne nevhodné faktory pre bezpečnú jazdu.
Podľa štúdie publikovanej v časopise Environmental Science and Pollution Research by recirkulácia nemala byť aktívna dlhšie ako 20 minút, najmä ak je vo vozidle viacero osôb.

Ako predchádzať problémom
Našťastie, moderné vozidlá často disponujú automatickými systémami, ktoré monitorujú kvalitu vzduchu v kabíne. Vodiči by však mali byť ostražití.
Ak pociťuješ bezdôvodnú únavu alebo sa ti zahmlievajú okná, recirkulácia môže byť príčinou. Odporúča sa funkciu vypnúť po 10-15 minútach a prepnúť prívod na čerstvý vzduch z vonkajšieho prostredia.
Automobilky stále častejšie varujú pred nesprávnym používaním funkcií, ktoré boli pôvodne navrhnuté pre komfort. Pri rozumnom použití však nie je dôvod na obavy. Správne zaobchádzanie s technológiami môže výrazne prispieť k bezpečnosti celej posádky. Treba byť však ostražitý – aj jedno nevinné tlačidlo môže rozhodnúť o tom, ako bezpečne dorazíš do cieľa.