Nájdu sa aj skutočne poctiví, no povedzme si pravdu – väčšina dnešných influencerov je ako utrhnutá z reťaze. Je im úplne jedno, aký produkt propagujú. Pokiaľ im značka ponúkne kód a percento z predaja, sú ochotní spraviť reklamu hoc aj na zápach zo psích exkrementov. Výnimkou, nanešťastie, nie sú ani tí zo Slovenska a Česka.
Akoby nestačilo, že sa nad samotným príspevkom mnohým rozum zastavuje, často ani nie je označený ako reklama. A to, ako všetci vieme, vôbec nie je s kostolným poriadkom. Na tento čoraz rozsiahlejší problém upozorňuje aj profil @svetinfluenceru, ktorý na Instagrame sleduje viac ako 35-tisíc ľudí. Svojim fanúšikom servíruje to najbizarnejšie, čo u slovenských a českých influencerov pozbierajú.
S profilom je spojená aj iniciatíva Férový influencer, ktorú sme už v minulosti spomínali. „Od roku 2019 bojujeme za skvalitnenie prostredia influencer marketingu. Hlavne v oblasti označovania reklám,“ píše Svet influencerov. Osobám s veľkým počtom sledovateľov bezostyšne vytýka reklamy, ktoré sa kolíšu na hrane zákona… alebo ju niekedy dokonca prekračujú.
Upozornenie: Pre zobrazenie celého príspevku nezabudni kliknúť na šípku vpravo.
1. Keď Leoš Mareš robí reklamu na ženské zväčšenie dekoltu
2. Objednaj sa na pichnutie sajrajtu do žily
3. Súťaž o dieťa s nábehom na cukrovku 3-kilové balenie cukríkov
4. Pitný režim je dôležitý
5. Kto by si nechcel nájsť pod stromčekom 20 kíl magnézia?
6. Keď sa z dovolenky stane jedna veľká reklama
7. Nie je to reklama, ten kódik je tam len na okrasu
8. Holý zadok a pizza, čo viac si priať, že?
9. Nelegálna reklama na elektronické cigarety
10. Dieťa v reklame… na hračky pre dospelých?!
Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane