Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Pondelok 23.12.2024
sk
Nadežda
, Naďa
cz
Vlasta

Tráviť čas v reštaurácii alebo v kaviarni je pre mnohých veľmi príjemné. Aj preto, že sa tam uvoľníme, tak si mnohokrát nevšimneme lišiacke triky, vďaka ktorým v reštauráciách necháme viac peňazí, ako sme pôvodne chceli.

Nepatrí sem niečo také ako účtovanie položky, ktorú si si ty neobjednal. Sú to oveľa viac premyslené veci, ktoré si väčšina ľudí nemá ako všimnúť. O zozbieranie týchto trikov sa postaral portál brightside.me.

1. Šetrenie peňazí na čerstvom ovocí

V mnohých kaviarňach a reštauráciách nájdeš na lístku šťavu z čerstvého ovocia. Aby si dostal nápoj z čerstvo vyšťavených pomarančov, potrebujeme naň minimálne tri pomaranče. Ak človeku, ktorý to pripravuje, chýba 50 ml, tak to radšej doleje z krabicového džúsu. V čerstvej šťave sa to stratí. Väčšinou tento ťah nepramení v snahe ušetriť peniaze, skôr v lenivosti servírujúcich.

rawpixel, Unsplash

2. Príjemné prostredie

Aj rozmiestnenie stolov v kaviarňach a reštauráciách má svoje opodstatnenie. V prípade, že sedíte pri stole, ktorý je mimo pohľadov ostatných návštevníkov a je niekde zašitý v rohu, budete mať tendenciu jesť viac jedla. A dáte si k tomu aj dezert, lebo vás nik nevidí.

Ak sa pri stole sedí pohodlne, je logické, že v podniku zotrváte dlhšie, čo znamená, že budete viac míňať. Čo sa týka stolov pre jedného, tie bývajú zväčša umiestnené niekde uprostred, aby sa človek cítil obklopený ľuďmi a nie osamelý.

Kaylah Otto, Unsplash

3. Usporiadanie jedál v menu

Podľa výskumu, ktorý bol uskutočnený na univerzite v Bournemouthe, reštaurácie vďačia za svoje zisky aj samotnému usporiadaniu jedál v menu. Akonáhle je v menu veľa jedál, ľudia majú tendenciu vyberať si jedlá, ktoré sa nachádzajú uprostred.

Preto majitelia reštaurácií väčšinou dávajú na tieto jedlá vyššie ceny, aj napriek tomu, že suroviny potrebné na ich uvarenie stoja rovnako. Existuje viacero marketingových trikov, vďaka ktorým môžu reštaurácie zvyšovať svoj mesačný zisk.

Nathan Dumlao, Unsplash

4. Šetrenie na drahých surovinách

Keď máte pri jedle v menu napísané napríklad bobuľové ovocie, orechy, semienka, hľuzovky a iné veci, ktoré sú bežne dosť drahé, určite vás to zaujme. Reštaurácie vďaka nim získavajú vašu pozornosť, no šetria nimi v jedlách. To, že sa v jedle nájde jedna čučoriedka alebo hľuzovka, zistíte až po zjedení jedla.

Sydney Troxell, Pexels

5. Nezvyčajné názvy jedál

Majitelia reštaurácií veľmi dobre vedia, že hra so slovami je aj pri vymýšľaní názvov jedál veľmi dôležitá. Aj preto tomu venujú poriadne veľa času. Napríklad čokoládová torta neznie tak lákavo ako torta s belgickou čokoládou.

Toa Heftiba, Unsplash

6. Zredukované porcie a malé taniere

Možno ste si všimli, že viaceré reštaurácie začali zmenšovať svoje porcie. Odôvodňujú to tak, že myšlienka zmenšovania porcií prichádza z maloobchodu. Namiesto litra mlieka už nakupujú 900 ml alebo namiesto kilogramu múky 900 g. Jeden z ďalších trikov je uloženie takejto malej porcie na menší tanier. Máte potom pocit, že sa vaša porcia nezmenila a máte plný tanier.

Toa Heftiba, Unsplash

7. Fotografie jedál a absencia menových symbolov

Podľa špecialistu na reštauračné menu, Gregga Rappa, pri použití fotografií a ilustrácií prinútite návštevníka minúť viac. Použitie fotografie v menu zvyšuje tržby trikrát viac, za predpokladu, že je táto fotografia jediná na strane. Preto si majitelia reštaurácií dávajú veľký pozor, ku ktorému jedlu priradia fotografiu.

Niektorí majitelia reštaurácií zriedka uvádzajú symboly meny v ponuke. Výskum uskutočnený na Cornellskej univerzite v USA ukázal, že návštevníci, ktorým bola ponúknutá možnosť výberu jedál bez menových znakov, minuli viac, ako tí, ktorí si vyberali z menu, kde boli tieto znaky prítomné.

jona, pexels

8. Rybací pondelok

Väčšina reštaurácií objednáva čerstvé ryby v utorok a štvrtok. To je dôvod, prečo sa stávajú ryby jedlom dňa v pondelky. Reštaurácie sa chcú zbaviť rýb, ktorým sa blíži dátum spotreby. Dôvody pre špeciality dňa a podobné “akciové“ jedlá sú väčšinou rovnaké. Reštaurácie si nakúpili suroviny v dobrej cene, prípadne ich potrebujú spotrebovať.

Caroline Attwood, Unsplash

9. Občerstvenie zadarmo

Je to vždy veľmi pekné, keď nám obsluha ešte pred objednaním nápojov v podnikoch prinesie niečo pod zub. Arašidy, chrumky alebo chipsy sú veľmi chutnou záležitosťou, hlavne pred takým pivkom. Táto milá pozornosť je však skvelý trik, ako nás donútiť minúť v podniku viac. Keďže sú tieto veci slané, vyvolávajú v nás smäd, čo vedie k väčšiemu objednávaniu nápojov, ktorý ho zaženie.

pixabay.com

10. Špeciálne vyberaná hudba

Počúvanie hudby spôsobuje emocionálne aj fyzické reakcie. Znásobujú sa, ak pritom jeme dobré jedlo. Drahé reštaurácie vyberajú do pozadia klasickú hudbu, ktorá ľudí povzbudzuje v utrácaní a pri takejto hudbe sa ľudia cítia bohatšie. Napríklad, ľudia v kaviarni s popovou hudbou minú o 10% menej peňazí na jedlo.

Spencer Imbrock, Unsplash

11. Veľkosť porcie

Niekedy môžete v menu vidieť rôzne možnosti porcií. Tento jav sa nazýva „bracketing“ (zátvorkovanie). Ľudia v domnienke, že na menšiu porciu minú menej peňazí, uprednostnia radšej ju, aj keď nevedia, aká veľká v skutočnosti je.

Avšak, viac sa im v konečnom dôsledku oplatí väčšia porcia, ktorá zväčša vychádza lacnejšie, pretože tá malá býva v porovnaní s množstvom surovín drahšia.

Narda Yescas, Pexels

12. Tlmené svetlá

Osvetlenie môže ovplyvniť rýchlosť, ktorou ľudia jedia. Drahé reštaurácie majú vo svojom interiéri využité väčšinou tlmené svetlá. Ľudia sa tak cítia u nich príjemne a strávia v reštaurácii viac času, čo znamená, že míňajú viac peňazí.

Chan Walrus, Pexels

13. Priateľský personál

Je logické, že v reštaurácii a kaviarni, kde je milý a priateľský personál, sú väčšie tržby, lebo ľudia sa sem radi vracajú. Keď máme v reštaurácii šťastie na milý personál a získa si nás svojou povahou, tak mu začneme dôverovať. Potom si objednáme jedlo, ktoré nám odporučia oni, bez toho, aby sme tušili jeho cenu, prípadne si dáme po obede dezert, aj keď sme už plní.

Ali Yahya, Unsplash

Zdroj: brightside


Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.