Tvoja obľúbená zmrzlina je bránou do tvojej mysle. Toto o tebe tvoja top príchuť prezrádza

Obľúbená zmrzlina môže prezradiť tvoju emočnú vyspelosť aj IQ.


V horúcich letných dňoch mnohí z nás hľadajú osvieženie v podobe chladivej zmrzliny. Málokto však tuší, že naše preferencie zmrzlinových príchutí môžu odhaliť prekvapivé aspekty našej osobnosti, dokonca aj naznačiť úroveň inteligencie.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Ako informuje portál Koktejl, odborníci na psychológiu spotrebiteľov upozorňujú, že nejde len o chuťové poháriky, ale aj o psychologické mechanizmy.

Keď farby prevážia nad chuťou

Výskumy naznačujú, že ľudia s analytickým myslením zvyčajne uprednostňujú prirodzené príchute pred tými, ktoré sú založené na vizuálnom efekte. Príkladom môže byť tzv. „šmolková“ modrá zmrzlina, ktorá je obľúbená najmä u detí. Jej výrazná farba pochádza z umelých farbív a dospelí, ktorí si ju pravidelne vyberajú, údajne vykazujú menšiu tendenciu k vedomému rozhodovaniu.

Podobný trend psychológovia pozorujú aj pri čiernej zmrzline, ktorá sa stala fenoménom na sociálnych sieťach. Konzumenti často siahajú po tejto príchuti kvôli jej fotogenickosti, nie pre chuťový zážitok. Priorita vizuálneho efektu nad chuťou naznačuje iné hodnotové nastavenie než u analyticky zmýšľajúcich jedincov.

Shutterstock

Nostalgia verzus racionálne uvažovanie

Zaujímavým psychologickým aspektom je aj vzťah medzi výberom príchutí a emocionálnym rozhodovaním. Ružové zmrzliny s príchuťami ako žuvačka či tutti-frutti sú často spojené s nostalgickými spomienkami na detstvo. U dospelých môže preferencia týchto výrazne sladkých príchutí signalizovať silnú emocionálnu väzbu na minulosť.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Odborníci tiež poukazujú na to, že kyslé príchute, ako napríklad zelené jablko, priťahujú skôr impulzívnych jedincov. Títo konzumenti sa podľa psychológov častejšie riadia okamžitými pocitmi než dlhodobým uvažovaním, čo môže súvisieť s nižšou úrovňou inteligencie.

Mohlo by ťa zaujímať:

Vedci zistili, ktorá značka auta je hitom medzi psychopatmi. Na Slovensku ju vodiči milujú


Tagy:
REKLAMA
Henrieta Balázsová
Som spravodajská redaktorka EMEFKA a venujem sa aktuálnemu dianiu, spoločenským témam aj virálnym príbehom. Milujem dobrú kávu, knihy a svoje dve mačky.Okrem spravodajstva sa venujem aj umeleckým textom a fascinujú ma emócie, medziľudské vzťahy a veci, ktoré sa nedajú vygoogliť. Písanie pre mňa znamená spôsob, ako dávať svetu zmysel a sprostredkovať čitateľom obsah, ktorý ich zaujme a inšpiruje.
Najčítanejšie
Podobné