Vždy, keď na televízne obrazovky má prísť nová šou, ľudia sú plní očakávaní. Jasné, jedna skupina je klasicky skeptická a odsudzuje ju ešte skôr, než vôbec uzrie svetlo sveta. Ďalší sa zas tešia na originalitu a nové postupy, ktoré napokon môžu inšpirovať ďalších tvorcov. Reality šou Behind the Fame (BTF) ešte ani nezačala, no náruživo sa už o nej diskutuje po celom Slovensku. Vyjadrujú sa k nej celebrity, influenceri, herci, herečky, raperi… Každý k tomu má čo povedať a je tak trochu zvedavý, ako tento projekt dopadne.
Na TV JOJ odštartuje už 2. októbra. My budeme Behind the Fame tiež pozorne sledovať a prinesieme ti naše prvé dojmy. O šou sme ti zároveň priniesli už viacero článkov a boli sme aj na jej nakrúcaní, kde sme vyspovedali ústrednú trojicu – Bianku Rumanovú, Cynthiu Tóthovú a Samuela Miškova alias Samozvaného. Relácia odhalí ich život mimo sociálnych sietí a divák tak bude mať jedinečnú príležitosť nahliadnuť do ich súkromia. Popritom uvidíme vznik novej značky.
Najskôr ho odmietli
Keďže žiadna doterajšia slovenská reality šou sa podobným spôsobom nezameriavala na život známych influencerov, zaujímalo nás, ako celý nápad vznikol. Do tohto príbehu nás veľmi rád zasvätil tvorca Behind the Fame Juraj Illéš. Bol otvorený, úprimný a nehanbil sa priznať, že spočiatku televízia jeho projekt odmietla. Neodradilo ho to, zvíťazila priebojnosť.
Kedy teda vznikla prvá myšlienka o tvorbe podobnej relácie? „Bolo to asi tri roky dozadu, celkom dávno. Viem, že som vtedy pozeral nejakú konkurenčnú reláciu, starší formát. Pozeral som sa na to a pýtal sa sám seba: ‚Preboha, koho toto vlastne zaujíma?‘ Potom som raz šiel v aute so svojou ženou a napadlo nám, že by sme spravili vlastnú reality šou, ale úplne odlišnú od všetkých, aké ľudia poznajú,“ prezradil Illéš.
„Následne som išiel za jedným mojím parťákom a kamošom, u ktorého končia v postprodukcii všetky najväčšie slovenské šouky. Začali sme to skladať dokopy. Vedeli sme, že musíme spraviť formát, ktorý bude fungovať – teda musí mať sledovanosť a najlepšie bude niečo v štýle dokumentárnej reality šou. Pripravil som k tomu všelijaké prezentácie a analýzy,“ pokračoval.
„Chceli sme to predať televízii s tým, že ukážeme mladému divákovi život mladých a známych ľudí, čo by bolo isté oživenie. Doba sa predsa len mení a už nefunguje to, čo pred pár rokmi. Nabalil sa na to nápad s rozvinutím jedinečného produktu,“ doplnil tvorca novej šou. Ide o nápoj matcha s rôznymi príchuťami. Ten predstavili tvorcovia v auguste na festivale Lovestream v Bratislave.

Všetko zmenila jedna SMS
„Televízie sú zvyknuté najmä na overené formáty zo zahraničia, ktoré fungujú. Proste kúpia licenciu. Keďže toto bol originálny projekt, bol to risk. Rolo Kubina z TV JOJ, aj keď sme si veľmi rozumeli, ma po návrhu tohto projektu najskôr dva alebo trikrát odmietol kvôli rozpočtom a rizikám,“ povedal Illéš. Všetko však zmenila jedna SMS-ka, ktorú poslal Kubinovi.
„Táto správa ho presvedčila o tom, aby sa so mnou ešte raz stretol. Bol to nakoniec jeden z najlepších momentov a celkom emočný rozhovor, pretože sme sa počas neho osobne dosť zblížili. Pochopil, kto som a čo všetko mám za sebou. Všimol si, že keď ma niekto vyhodí dverami, neznamená to, že sa nevrátim oknom. (smiech) Zlomové však bolo to, že som mu navrhol, aby sme spoločne značku #BTF rozvíjali a monetizovali,“ vysvetlil.
Illéša sme sa pýtali aj na najintenzívnejší moment z nakrúcania. „Bolo ich viacero, ťažko vybrať jeden konkrétny, ale musím povedať, že mám rád všetky eventy spojené s nakrúcaním. Je tam vždy super energia, ľudia sú uvoľnení, bavia sa. Vždy sa odtiaľ nahromadí super obsah,“ priznal.
„Ak už by som predsa len mal vybrať jeden najintenzívnejší moment, bol to asi prvý menší event, na ktorom som mal aj príhovor. Bolo to pre mňa celé nové, najmä vďaka tým kamerám. Nie som síce hanblivý, ale keď človek nie je zvyknutý na niečo podobné, má isté obavy. Dal som to však na prvú a potom zo mňa odpadol všetok stres. Vtedy som si vlastne aj uvedomil, že to celé zvládnem,“ doplnil.
Má v pláne aj ďalšie projekty
Zaujímalo nás, či má už v pláne ďalšiu podobnú originálnu reality šou. „Sú nejaké projekty, na ktoré už aj mám v úvodzovkách zelenú. Nepôjde však o reality šou. Budú to potenciálne iné typy programov. Plus, treba rátať s tým, že tá značka #BTF sa bude naďalej rozvíjať, takže budú s tým spojené ďalšie menšie projekty, o ktorých však ešte nemôžem veľa hovoriť,“ odhalil Illéš.
„Síce šou sa točila na jar a v lete a vysiela sa na jeseň, ale budeme v priebehu celého roka robiť nejaký typ obsahu. Budú s tým spojené ďalšie eventy, na ktoré opäť príde kopec ľudí. Znovu vznikne dobrý obsah a ľudí to potom baví sledovať, takže je to ‚win win‘ situácia pre všetkých,“ dodal na záver.
