Ktorými vecami si jednoznačne pohneváš každého, kto pracuje v oblasti gastronómie? Zopár sme ich vypichli v našom dnešnom článku, takže pokiaľ nechceš byť v reštaurácii za „sedláka“, hor sa do čítania!
1. Zákazníci, ktorí si neuvedomujú, že čašníčka nesie taniere rovno z ohrievača tanierov, a preto šialene pália. A oni namiesto toho, aby si uvoľnili miesto na stole medzi cigaretami, zapaľovačmi a mobilmi, aby mohla tie taniere položiť, píšu statusy o jedle, ktoré ešte ani nemajú.
2. Zákazníci, ktorí si mýlia reštauráciu so škôlkou a naivne si myslia, že je v poriadku, keď deti lietajú od stolu k stolu, vrieskajú a otravujú ostatných hostí. Áno, deti sú deti a do určitej miery je to akceptovateľné, ale všetko má svoje hranice. A samy sa tej slušnosti určite nenaučia.
3. Ten jeden človek, ktorý má pocit, že čašníčka má more času a dokonale zmapované jeho gurmánske preferencie, chuťové poháriky a intolerancie či alergie. A preto namiesto normálnej objednávky povie len: „Prekvapte ma.“ Nakoniec sa z neho vykľuje vegán s intoleranciou na pšenicu, no, samozrejme, až potom, čo má jedlo na stole.
4. Jedno slovo – táborníci. To sú tí, ktorí táboria pri stole ešte dobrý čas potom, čo zaplatia. Je v poriadku zaplatiť a dopiť pitie, no nie je v poriadku sedieť pri stole ešte ďalšie dve hodiny na sucho, keď je totálne plno a normálne platiaci zákazníci si nemajú kam sadnúť.
5. Ľudia, ktorí si objednajú pizzu či burger so všetkými možnými dodatočnými ingredienciami a potom nadávajú, že polovicu z toho neľúbia.
6. Alebo tí, ktorí sú nemilo prekvapení z toho, že dodatočné ingrediencie sú za príplatok. Vieš, tie olivy nerastú na strome (no, vlastne rastú, ale chápeme sa, nie?) a reštaurácia za ne taktiež musela zaplatiť. Tak nečakaj, že ti ich dajú zadarmo.
7. Zákazníci, ktorí sa začnú sťažovať na kvalitu alebo chuť jedla. Ale, samozrejme, až potom, čo ho celé zožrali, aby nemuseli platiť plnú sumu. Ak sa ti na jedle niečo nezdá, povedz to rovno a reštaurácia sa to určite pokúsi nejako rozumne vyriešiť, ale nebuď kretén a nechci jesť „nekvalitné“ jedlo zadarmo.
8. Pískať na čašníčku, tlieskať alebo ju rovno schmatnúť za ruku je vrcholne neslušné. Je to človek, nie pes, tak sa k nej tak láskavo aj správaj. (Samozrejme, bavíme sa o normálnych čašníčkach, nie o tých, ktoré sú už polhodinu vyvalené na bare, s pohľadom upreným do mobilu ignorujú okolie, a aj teba, ktorý máš prázdny pohár a možno by si už aj rád zaplatil.)
9. Zákazník, ktorý pchá čašníčke jedálny lístok do ruky hneď po tom, ako si objedná. Vidíš tých ostatných ľudí pri tvojom stole? A vidíš aj to, že by si možno chceli objednať tiež, ale čašníčka to nemá ako zapísať, lebo sa musí pasovať s tvojím jedálnym lístkom? Vidíš to? Tak nebuď kus idiota a počkaj. Trpezlivosť ruže (alebo minimálne nenasr*né čašníčky) prináša.
Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane