Nikto nie je neomylný, ani pracovníci gastra. Hoci by si mal kuchár dávať dobrý pozor, čo opúšťa kuchyňu (resp. reštauráciu), aj on je len človek. Stane sa. Omnoho dôležitejšie ako jedno pokazené jedlo je však prístup, s akým reštaurácia tento prešľap rieši. Majiteľ podniku, ktorý nedávno prišiel na pretras na stránke Nekŕmte nás odpadom, nezvolil ten najvhodnejší.
Na spomínanej facebookovej stránke bol 17. novembra uverejnený príspevok, ktorý tvrdo kritizoval reštauráciu SK-HU Étterem. Tá sa nachádza v bratislavskej mestskej časti Karlova Ves. Jeho autorom je Slavomír, ktorý podľa vlastných slov patrí k jej dlhoročným zákazníkom. Kedysi bola jeho obľúbenou reštauráciou, kvalita však išla dole. Po poslednom incidente si z nej už tak skoro neobjedná.
Smradľavé jedlo bolo poslednou kvapkou
„Objednal som si u vás nedeľný obed, a nie pomyje!“ píše vo svojej recenzii na platforme Bistro.sk, ktorú pripojil k svojmu príspevku. „Už pri otvorení krabičky (pečená krkovička, červená kapusta) ma ovalil brutálny smrad. Bol som váš verný zákazník. Minul som u vás nie stovky, ale tisíce eur! Neuveriteľná drzosť toto predať,“ pokračuje Stanislav.
Následne dodal, aby mu už reštaurácia viac nevolala a neprosila ho o zmazanie negatívnej recenzie s prísľubom, že sa polepšia. „Tentokrát ma už neukecáte. Končím s vami!“ zakončil negatívnu recenziu nespokojný (a hladný) zákazník. Za spomínaný gastronomický zážitok mal zaplatiť 11,20 € plus 4 € za doručenie.
Arogantná reakcia majiteľa
Po tom, ako si majiteľ reštaurácie negatívnu recenziu všimol, ho obratom kontaktoval SMS-kou. Ospravedlnenie však poškodený Slovák čakal márne. Majiteľ ho osočil, že tentoraz to naozaj prehnal, vraj to jeho by mala hanba fackovať, a vo finále ho označil za primitíva. „Už si sa zakopal,“ napísal mu majiteľ v sprievode rehotajúceho sa smajlíka. „Čo ma nezabije, to ma posilní,“ dodal.
Odhliadnuc od kvetnatých urážok, najväčšou otázkou bolo, ako sa majiteľ reštaurácie vôbec dostal k jeho telefónnemu číslu. Z tohto dôvodu pán Stanislav podáva podnet nielen na RUVZ, SOI, ale aj Úrad na ochranu osobných údajov SR. Vzhľadom na to, že sa mu majiteľ neváhal vyhrážať, podal aj trestné oznámenie.
Reštauráciu na internete kritizujú mnohí
Z nedávnych recenzií na facebookovej stránke reštaurácie SK – HU Étterem je zjavné, že Stanislav nie je jediný, kto mal s nimi nepríjemnú skúsenosť. „Dnes som si objednal vyprážaný syr s hranolkami a tatárskou omáčkou, cena, ktorú mi vystavila kuriérka, ma skoro prekotila. Za vyššie spomínané mi bolo naúčtované 11,20 €. Syr studený, hranolky rozmočené,“ podelila sa pani Anna.
„Dnes sme si objednali pečené krídelká a halászlé špeciál. Aj jedna hviezdička je veľa za jedlo, ktoré nám doviezli na dvakrát. Krídelká boli uvarené, nie upečené, a tiež nie najčerstvejšie. Vzhľad bol odpudzujúci, ich chuť bola len sladká, úplne bez soli. Halászlé bolo mdlé. Bohužiaľ, jedlo išlo do koša,“ napísala na margo reštaurácie pani Zuzana.
Reštaurácia má aj mnoho pozitívnych recenzií, tie však pochádzajú z rozmedzia rokov 2021 a 2022. Okrem nekonzumovateľného jedla má reštaurácia zjavne aj iný problém. Ku kauze sa anonymne vyjadrila aj žena, ktorá tam v minulosti bola zamestnaná. „Majiteľ nevypláca ľudí. Má tam tiež strašný bordel – špinavé priestory, špinavé chladničky – slovom hnus,“ napísala.