Určite si si už všimol, že na fľašiach s nápojmi, ktoré patria do skupiny Coca-Cola, pribudla v posledných dňoch novinka v podobe pevného spojenia fľaše s vrchnáčikom. Ide o vec, ktorú plánuje nápojová spoločnosť zaviesť počas prvej polovice roka 2023 na všetkých fľašiach v Česku a na Slovensku.
Vďaka inovácii má dôjsť k zefektívneniu a zjednodušeniu zberu a recyklácie obalov z nápojov. Neodnímateľný uzáver ma zabezpečiť, že po dopití nápoja a následnej recyklácii fľaše neostane nezrecyklovaný žiadny uzáver, teda sa spracuje celý obalový materiál produktu, čím sa zníži aj množstvo odpadu.
Okolo hrdla fľaše pribudlo plastové pútko, ktorým je vrchnák k fľaši pripevnený. Po odskrutkovaní ostáva pevne spojený s fľašou a následné zatvorenie nie je problémom. Zavedenie tejto novinky mnohých na začiatku prekvapilo, predsa len, môže sa zdať, že v istom zmysle dôjde k obmedzeniu v konzumácii našich obľúbených nápojov. Výrobca ale upozorňuje, že viečko je po otvorení potrebné len poriadne vykriviť a pri pití prekážať nebude.
Coca-Cola zaviedla neodnímateľné viečko ako ďalšie z riešení v rámci svojej environmentálnej stratégie s názvom „World Without Waste“. Jej súčasťou je napríklad to, že do roku 2025 bude 100 % obalov, ktoré táto spoločnosť produkuje, recyklovateľných. Coca-Cola chce mať tiež do roku 2030 aspoň 25 % svojich nápojov predávaných v znovu naplniteľných/vratných obaloch.
Zavedená novinka má viacero benefitov. Okrem toho, že sa zlepší likvidácia odpadu, už sa viac nestane, že ti vrchnák spadne na zem a zašpiní sa alebo ho stratíš. Výhodu to poskytuje aj ľuďom s hendikepom alebo vodičom, keďže otvorenie a zatvorenie takéhoto viečka jednou rukou je oveľa jednoduchšie.
„Náš inovatívny nový dizajn znamená, že uzáver zostáva po otvorení pevne spojený s fľašou, čím sa znižuje možnosť jeho vyhodenia a zároveň poskytuje našim zákazníkom zážitok, na ktorý sú zvyknutí. Zmena v podobe neodnímateľných viečok sa týka celého portfólia nápojov Coca‑Cola v plastových fľašiach. Spoločnosť Coca‑Cola je tak prvou nápojovou firmou v Česku a na Slovensku, ktorá zavádza túto novinku na kompletné portfólio nápojov,“ vysvetľuje Martina Lovětínská, marketingová riaditeľka Coca‑Cola HBC Česko a Slovensko.