Čo si budeme hovoriť, nie každý chce počas cestovania lietadlom sedieť v blízkosti detí. Dôvodov na to môže byť viacero, ale najčastejšie ľudí ruší hlasný detský plač. Ako píše portál Unilad, japonská letecká spoločnosť Japan Airlines sa rozhodla ľuďom, ktorí si potrpia na pokoj, vyjsť v ústrety.
V rezervačnom systéme im teda ukazuje, na ktorých miestach bude sedieť dospelý človek s dieťaťom. Vďaka tomu si dotyčný človek môže vybrať iné miesto, ktoré bude ďaleko a krik batoľaťa ho nebude obťažovať. V systéme týmto spôsobom budú označené deti, ktoré budú mať od ôsmich dní do dvoch rokov. Tento krok sa stretol s rôznorodými reakciami. Mnohí aerolínie chvália za jednoduchý spôsob, ako dať cestujúcim najavo, ktorým sedadlám sa majú pri ceste vyhnúť.
„Veľká vďaka za varovania, kde budú kričiace a vrieskajúce deti počas môjho 13-hodinového letu,“ napísal napríklad Rahat Ahmed a dodal, že podobné opatrenie by malo byť samozrejmosťou vo všetkých leteckých spoločnostiach. Ahmedovi následne viacerí vyčítali nedostatok empatie voči rodičom a ich deťom.
Thank you, @JAL_Official_jp for warnings me about where babies plan to scream and yell during a 13 hour trip. This really ought to be mandatory across the board.
Please take note, @qatarairways: I had 3 screaming babies next to me on my JFK-DOH flight two weeks ago. pic.twitter.com/kQYQFIqqCD
— Rahat Ahmed (@dequinix) September 24, 2019