Na pultoch maloobchodných predajní na Slovensku sa v súčasnom roku nachádza priemerne 43,2 percenta slovenských výrobkov. Najviac z nich ponúka sieť Coop Jednota, najmenej Lidl. Na tlačovej konferencii o tom informoval šéf Potravinárskej komory Slovenska Daniel Poturnay a Rastislav Kočan z prieskumnej agentúry Go4nsight.
Výsledky vyplývajú z 360 monitorovaných maloobchodných predajní na celom Slovensku, pričom sa hodnotilo 17 kategórií. Z ôsmich maloobchodných sietí na Slovensku je lídrom je Coop Jednota, v ktorej predajniach je vystavených 55,2 percenta slovenských výrobkov. Druhá sieť v poradí, ktorá má najvyššie zastúpenie vystavených slovenských výrobkov, je Fresh, ktorý tresne prekročil hranicu 50 percent. Tesne za ňou sa nachádza sieť CBA, ktorá však postupne znižuje počty prevádzok na Slovensku.

Zároveň sú štyri dominantné siete na Slovensku, ktoré majú podobný podiel vystavených slovenských výrobkov ako je priemer na trhu. Je ním Kaufland (43,2 percenta), Terno (42,9 percenta), Tesco (42,5 percenta) a Billa (42,1 percenta). Na poslednom ôsmom mieste je maloobchodná sieť Lidl, kde je necelých 33 percent slovenských výrobkov.
Kým do roku 2017 bol zaznamenaný pokles pomeru slovenských potravín v predajniach, trend sa otočil v roku 2018, odkedy každý rok rastie podiel vystavených slovenských výrobkov v predajniach. Priemerné tempo nárastu slovenských potravín v predajniach je na hodnote 0,9 percenta.