Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Piatok 26.4.2024
sk
Jaroslava
cz
Oto
, Ota, Otto

V tejto dedine je takmer každý YouTuberom

V indickej obci chcú byť všetci online hercami alebo zabávačmi.


Muž s čiernou šiltovkou a ružovým tričkom sedí v provizórnom vozidle a počas brázdenia prašnými ulicami rýmuje do kamery.

Multiobsahový kanál YouTube určený nielen pre zábavu a vzdelávanie, je pre mnohých zdrojom živobytia. Milióny ľudí na celom svete si budujú kariéru ako influenceri na rôznych platformách.

Malá, ale jará

Tulsi, malá dedina v indickom štáte Chhattisgarh, sa stala známou ako YouTube Village, pretože tretina jej obyvateľov sa živí točením a uverejňovaním videí. Nikde nie je koncentrácia potenciálnych influencerov a streamerov vyššia ako tu.

Má cez 3 000 obyvateľov, čo znamená, že minimálne 1 000 sa venuje tomuto hobby. Mnohí za účelom zisku. Keď sa farmármi či výrobcovia domácich potrieb dopočuli, že ich susedia zdvoj- až strojnásobili svoje príjmy, rozhodli sa, že je čas na zmenu kariéry.

Vzdelanie je prežitok

Na začiatku boli dvaja priatelia. Pred niekoľkými rokmi Gyanendra Shukla zavesil na klinec prácu sieťového inžiniera a vrhol sa na videoobsah. „Predtým som pracoval v SBI ako sieťový inžinier. Moja kancelária mala vysokorýchlostný internet, na ktorom som denne pozeral videá z YouTube.“ V súčasnosti má na svojom kanáli viac ako 250 videí a 1,15 milióna odberateľov.

Jai Verma, vyštudovaný chemik, pracoval ako učiteľ v súkromnom koučovacom centre, kde zarábal okolo 12 000 – 15 000 rupií (130 – 170 eur). Na YouTube sa jeho príjem zvýšil na 30 000 až 40 000 rupií (350 – 500 eur) mesačne.

Malá dedina = Veľa klebiet

V súčasnosti sa vyše 30 % obyvateľov zaoberá tvorbou videoobsahu nielen pre YouTube, ale sú aktívni aj na TikToku či Instagrame. Najmladšia influencerka má 15 rokov, najstaršia je 85-ročná babička. Najčastejšou témou je hudba, zábava, vzdelávanie a DIY. Tie najobľúbenejšie majú len na YouTube cez 100 000 odberateľov.

Napríklad hip-hopové video inšpirované Bollywoodom na vlajkovom YT kanáli dediny má dnes takmer 120 000 odberateľov a vyše 200 videí.

Influencingom sa, samozrejme, neuživí každý. Rentabilných je len zopár najpopulárnejších. Ostatní vytvárajú obsah vo svojom voľnom čase, pretože sa radi vidia na obrazovke a milujú herectvo.

„Dievčatá tu vo všeobecnosti nemajú dovolené vychádzať z domu, ale prostredníctvom nášho kanála sme im poskytli veľa informácií o tom, že aj ony môžu robiť niečo také.“


Tagy:

Monika Suchá
Píšem prstami, myslím hlučným vnútorným hlasom. Atakujem zaujímavými témami, ktoré musia prilákať najskôr mňa, kým ich vyzradím druhým. Konvenčne do nich badurkujem ironický a sarkastický tone of voice.Vo voľnom čase neznášam decká, obľubujem pondelky, bad days sú nedeľky. Rada si umývam zuby a šparchám sa vatovými tyčinkami v uškách. Také uspokojujúce.
Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.