Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Piatok 19.4.2024
sk
Jela
cz
Rostislav, Rastislav

Internet zaplavili fotografie a videá Alzáka, ktorý sa smutný potuloval ulicami Prahy. Ide o nový marketingový ťah známeho internetového predajcu? Podľa udalosti na facebooku je opak pravdou, ide totiž o jeho kritiku, prostredníctvom performance umenia.

https://www.facebook.com/mauricio.schuler/videos/10158032310730031/

 

Istý Jonáš Strouhal vytvoril na sociálnej sieti udalosť, ktorá informuje o performance. Tá ma za cieľ poukázať na materialistickú stránku našich životov a dôležité hodnoty, na ktoré mnohokrát zabúdame. V udalosti hovorí o konzumnej kultúre, ktorá má tendenciu až manipulovať ľudí.

Absolvent pražskej UMPRUM v ateliéri Supermédií v udalosti opisuje performance: „Jedným z najtypickejších príkladov v českom prostredí je v rámci firemnej identity široko využívaný maskot jedného veľkého internetového obchodu s elektronikou. Marketing, ktorý sa s ním už dlhé roky spája, si toho preskákal od 3D animovanej postavičky až po plyšové fetiše.“

„V rámci tohto projektu by malo dôjsť k „odkloneniu“ tejto fetišizovanej entity smerom ku ironickým a kritickým pozíciám, odhaľujúcim na ich skrytých traumatizovaných stránkach, súvislosti s psychológiou bežného zákazníka, ktorého duševná hygiena je neustále zanášaná vlnami emotívne a asociatívne založených útokov.“

https://www.facebook.com/tahedvika/videos/10156950224993081/

Podľa umelcových slov mala performance, teda podgurážený Alzák potácajúci sa v uliciach, prípadne hrabajúci sa v odpadkoch, Čechom priniesť terapeutický účinok.

Pozeranie sa na zamračeného Alzáka, ktorý je prezentovaný v negatívnom svetle, malo poukázať na „skryté úzkosti a ich maskovanie prostredníctvom dráždenia „libidóznych pôžitkov“ z neustálej konzumácie tovaru a vyplňovanie onej negatívnej prázdnoty vlastnej identity, neustálym hladom po novom tovare.“ Podľa udalosti je táto akcia súčasťou nadchádzajúcej udalosti umelca.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=925047774352497&set=a.134625203394762&type=3

Alzák zaujal okrem okoloidúcich aj mestských policajtov a aj samotného internetového predajcu. Česká Alza sa na tejto vlne zviezla vo svojom facebookovom príspevku, v ktorom pozýval “dobrý Alzák“ toho smutného z pražských ulíc na kávičku a teplú polievku. Social media manažéri Alzy sa na chvíľu zapotili. Ak nešlo o ich iniciatívu, prípadne za tým ešte stále môže byť Kazma.

Facebook Alza.cz

Zdroj: Facebook


Tagy:

Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.