Až 56 % opýtaných Slovákov plánuje minúť na vianočné darčeky rovnakú a vyššiu sumu ako minulý rok. Vyplýva to z prieskumu medzi internetovými používateľmi, ktorý začiatkom októbra realizoval nákupný poradca Heureka medzi viac ako 2 000 respondentmi. Údaje z prieskumu hovoria, že ľudia radšej potešia menší počet ľudí, no ak to finančná situácia dovoľuje, svojim blízkym a priateľom doprajú kvalitnejšie prevedenie.
Čoraz viac Slovákov využíva na nákup darčekov online obchody. Takmer každý piaty Slovák nakupujúci na internete hľadá darčeky priebežne počas celého roka. V porovnaní s minulým rokom sa tento počet zvýšil o 40 %. Rovnako sa zvyšuje počet ľudí, ktorí nakupujú darčeky pre blízkych výlučne online.
V porovnaní s minulým rokom predstavuje tento nárast 25 %. Všetky, alebo aspoň polovicu darčekov, tento rok nakúpi na internete každý druhý respondent. Výhradne v kamenných predajniach v súčasnosti nakupujú už len 2 % opýtaných.
Novým trendom sa stáva, že Slováci celkovo rozmýšľajú o nákupoch inak. Už nechcú dávať peniaze za zbytočnosti, ktoré sa nebudú využívať. Zo štatistík nákupného poradcu Heureka vyplýva, že až 72 % opýtaných Slovákov pri výbere darčekov pozerá najskôr na kvalitu. Štvrtina respondentov potvrdzuje, že šetriť bude znížením počtu obdarovaných osôb. Každý desiaty respondent tento rok nemá v pláne darovať žiadny darček.