Už aj v Košiciach začala fungovať inovatívna mobilná aplikácia Munch. Tá spája úsporu peňazí zákazníkov s ochranou životného prostredia. Platforma umožňuje zakúpiť si kvalitné potraviny z reštaurácií, obchodov a pekární za polovičné ceny. Súčasne pomáha redukovať množstvo vyhodeného jedla. O téme informoval portál Košicak.
Táto služba predstavuje revolučný prístup k boju proti plytvaniu potravinami. Umožňuje spotrebiteľom získať čerstvé jedlo za výrazne znížené ceny a zároveň prispieva k udržateľnosti životného prostredia. Funguje už vo viacerých slovenských mestách, ako napr. v Bratislave či v Trnave. Po novom sa k zoznamu pridali aj Košice.
Tajomné balíčky s prekvapením
Aplikácia funguje na princípe prekvapenia – zákazníci si objednávajú balíčky s neznámym obsahom, ktorý sa odhalí až pri prevzatí. Jedlá v ponuke môžu byť kozmeticky nedokonalé alebo sa približujú k dátumu spotreby, no zostávajú bezpečné na konzumáciu. Minimálna zľava predstavuje 50 percent z pôvodnej ceny.
Medzi partnerské podniky v Košiciach patria napríklad Wonder Market, PiPi Grill, ázijské bistro Tu Jeme, čínska reštaurácia Shanghai, Starbucks či Penzión SET. Konkrétne ponuky zahŕňajú polovicu kurčaťa za 3,50 eura namiesto pôvodných 7 eur, polievku za 2 eurá miesto 5 eur, alebo balíček medzinárodných dobrôt za 8 eur s pôvodnou hodnotou 20 eur.

Flexibilný čas vyzdvihnutia a rozširovanie siete
Výhodou aplikácie je flexibilita. Zatiaľ čo niektoré podniky ponúkajú tovary len v určitých časových pásmach, iné umožňujú vyzdvihnutie počas celého dňa. Spoločnosť aktuálne rozširuje sieť partnerov na základe záujmu zákazníkov prostredníctvom sociálnych sietí.
Iniciatíva predstavuje ideálne riešenie pre všetky strany. Zákazníci šetria peniaze, podniky znižujú straty z nevyužitých potravín a životné prostredie profituje zo zníženia odpadu. Táto kombinácia ekonomických výhod s environmentálnou zodpovednosťou robí z aplikácie Munch perspektívny nástroj modernej doby.