Na cestách je plno vodičov, ktorí nemajú problém s jazdením ako takým, problém však nastáva skôr pri technickej časti vedenia vozidla. Veľké množstvo Slovákov si ničí svoje auto, ale často o tom ani nevedia. Autobild poukázal na viaceré zlozvyky vodičov, ktoré môžu viesť k problémom.
V priebehu našej šoférskej kariéry sme sa stretli s rôznymi radami. Niektorí ľudia radili to, iní zas niečo ďalšie. Človek sa teda ľahko stratí a nevie, čo je vlastne správne. Nuž, môže sa stať, že na základe tipov od iných si ľudia vytvoria podobné návyky, ktoré však nemusia byť vôbec správne. Tieto zlozvyky sa často objavujú u mnohých slovenských vodičov, treba si však na ne dávať pozor.
Brzdenie motorom
Možno si už niekde počul, že je lepšie brzdiť motorom. Ono to možno aj dáva zmysel, veď aspoň nebudeš zaťažovať brzdy, že? Je síce pravda, že ušetríš brzdové doštičky, no nie je to až také perfektné, ako sa to zdá. Pri takomto brzdení dostáva poriadne zabrať motor aj prevodovka, najmä pri vysokých rýchlostiach a radení na nižšie stupne. Z tohto teda vyplýva, že tu hrozí potenciálne riziko zničenia dôležitých častí auta.
Záťažové testy
Ak patríš medzi ľudí, čo radi často prevážajú veľa vecí, tak by si mal spozornieť. Mnohí zabúdajú na to, že aj auto má nejaký hmotnostný limit, ktorý má svoje opodstatnenie. Práve nadmerné zaťaženie spôsobuje to, že systém odpruženia dostáva zabrať viac, ako by mal, a spolu s ním aj brzdy či samotná hnacia sila vozidla. Dlhodobé preťaženie dokonca môžeš na niektorých autách aj vidieť, mávajú zadok auta nižšie ako predok.
Pozor na prevodové stupne
Veľké množstvo ľudí si to ani poriadne neuvedomuje, ale aj riadenie prevodových stupňov pri automatickej prevodovke môže byť nesprávne. Medzi najhoršie veci, ktoré môžeš spraviť, je zaradiť režim P, keď je auto stále v pohybe. Takýmto spôsobom veľmi rýchlo zničíš prevodovku. Niektoré moderné autá sú postavené tak, aby sa to ani nedalo, no stále si treba dávať pozor.
Samá jama
Povedzme si to na rovinu. Mnohé cesty, obzvlášť tie slovenské, sú do značnej miery zdevastované. Všade možne nájdeme diery, a teda nerovnú vozovku. Hoci sa môže zdať, že nejde o veľmi veľký problém, časom sa to môže výrazne prejaviť. Jazdením po takýchto nerovnostiach dostáva totižto zabrať celé auto, od pneumatík cez kolesá až po tlmiče. Skús teda dávať pozor a výmoľom sa vyhýbaj čo najviac.