Jedna z najväčších bánk na Slovensku, ČSOB, oznámila plánovanú odstávku svojich digitálnych služieb. K obmedzeniu dôjde v nedeľu, 9. februára, v nočných a ranných hodinách. Banka informovala o odstávke na svojom webe.
Klienti sa dočasne nedostanú k online bankovníctvu
Banka informovala svojich klientov, že v čase od polnoci do ôsmej hodiny rannej nebudú dostupné viaceré kľúčové služby. Medzi ne patrí internetové bankovníctvo Moja ČSOB, mobilná aplikácia ČSOB SmartBanking, služby ČSOB API (PSD2) a dokonca aj hlavná webová stránka banky www.csob.sk.
Modernizácia systémov si vyžaduje odstávku
Banka dočasne obmedzí služby kvôli plánovanej prevádzkovej odstávke, ktorá zlepší kvalitu služieb pre klientov. Za prípadné komplikácie sa svojim klientom vopred ospravedlnila.
„Odstávka je nevyhnutná pre ďalšie skvalitňovanie služieb,“ uviedla vo svojom vyhlásení. ČSOB žiada klientov, aby si svoje bankové operácie naplánovali mimo času odstávky.
Vzhľadom na termín odstávky (nedeľa v nočných hodinách) sa banka snaží minimalizovať dopad na svojich klientov. Obmedzenie sa netýka platobných kariet, ktoré budú fungovať štandardne. Rovnako zostávajú v prevádzke aj bankomaty.
Banky pravidelne realizujú podobné technické odstávky, aby mohli vylepšovať systémy, posilniť bezpečnosť a modernizovať služby pre svojich klientov. Vďaka nim môžu poskytovať svojim klientom kvalitnejšie a bezpečnejšie služby.
Klienti by si mali poznačiť čas odstávky a naplánovať si prípadné bankové operácie mimo tohto časového okna. V prípade núdzových situácií môžu využiť telefonickú linku podpory ČSOB, ktorá zostáva v prevádzke.