ČSOB banka informovala svojich klientov o plánovanej technickej odstávke, ktorá sa dotkne viacerých elektronických služieb. Obmedzenia nastanú vo štvrtok 23. januára vo večerných hodinách.
Rozsah a časový harmonogram odstávky
Klienti nebudú môcť využívať služby Moja ČSOB a ČSOB SmartBanking v čase od 22:00 do 23:30 hodiny. Webová stránka banky bude nedostupná dlhšie – od 22:30 vo štvrtok až do 01:30 v piatok.
Dôvody a odporúčania pre klientov
Banka uvádza, že odstávka je nevyhnutným krokom pre zvýšenie kvality poskytovaných služieb. Za prípadné komplikácie sa svojim klientom vopred ospravedlňuje.
Klientom sa odporúča, aby si prípadné bankové operácie naplánovali mimo času odstávky. Počas technickej prestávky nebudú môcť realizovať:
- prihlásenie do elektronického bankovníctva
- zadávanie platieb
- kontrolu zostatkov
- prezeranie histórie transakcií
Ide o bežnú plánovanú údržbu systémov, ktorá má zabezpečiť spoľahlivé fungovanie elektronických služieb banky v budúcnosti. Po skončení odstávky by mali byť všetky služby opäť plne funkčné a dostupné v štandardnom režime.
Podobné odstávky sú v bankovom sektore bežnou praxou a slúžia na implementáciu vylepšení, bezpečnostných aktualizácií či údržbu IT infraštruktúry. Pre minimalizáciu dopadu na klientov sa zvyčajne realizujú v nočných hodinách, kedy je aktivita používateľov najnižšia.