Kolobežky, križovatky a ďalšie zmeny
Na svoje si príde aj téma elektrických kolobežiek. Po novom budú zaradené do kategórie malých elektrických vozidiel, ktoré musia spĺňať technické podmienky – nesmú mať sedadlo a maximálna rýchlosť je 25 km/h. Zároveň sa zakáže jazda po chodníkoch, výnimkou zostanú iba deti do desať rokov. Obmedzenie veku 15 rokov sa ruší, pravidlá sa tak viac priblížia cyklistom.
Mení sa aj režim na križovatkách. Ruší sa zákaz otáčania na križovatkách s riadenou premávkou. Predchádzať iné motorové vozidlo bude stále zakázané, avšak na hlavných cestách s minimálne dvoma pruhmi v jednom smere pribudne výnimka.

Zmeny sa dotknú aj taxíkov, ktoré už nebudú automaticky jazdiť v bus-pruhoch. Po novom im to umožní len dopravná značka. Obmedzenie má pomôcť plynulosti verejnej dopravy, ktorá má v týchto pruhoch dostať prioritu.
Ministerstvo vnútra navrhuje aj návrat záväznosti stanovísk dopravného inšpektorátu. Pri zmenách dopravného značenia či povoľovaní obchádzok tak budú musieť obce a mestá rešpektovať jeho rozhodnutia. Má to priniesť väčšiu jednotnosť a bezpečnosť v cestnej infraštruktúre.
Pripravovaná novela je teda komplexným balíkom desiatich opatrení, ktoré zasiahnu širokú verejnosť. Ak ju parlament schváli, prvé zmeny pocítime už na konci roka 2025 a ďalšie budú postupne pribúdať až do roku 2026. Ministerstvo tvrdí, že prísnejšie pravidlá nie sú samoúčelné, ale majú zachrániť ľudské životy a priblížiť Slovensko k vyššej úrovni bezpečnosti na cestách.