Veľký prieskum odhalil najpopulárnejšie médiá medzi mladými Slovákmi

EMEFKA, samozrejme, nesmie chýbať!

Vôbec tejto dnešnej generácii nerozumiem! Odkiaľ to všetko tieto decká berú?“ zašomre si starý dedo pri pohľade z okna. Pred domom vidí päticu tínedžerov, ktorí si nahlas púšťajú trapovú hudbu z prenosného reproduktora a flossujú pri tom.

To, odkiaľ mladí čerpajú správy, inšpirácie a čo formuje ich osobnosť, nezaujíma len zmäteného deda, ale môže to byť aj predmetom seriózneho bádania. Think-tank Globsec, sídliaci v Bratislave, sa rozhodol na problematiku nahliadnuť bližšie.

Výskum s názvom Connected (with) youth sa zaoberá „informáciami, dôverou a vplyvom medzi mladými ľuďmi na Slovensku„. Výskumu sa zúčastnilo 1486 mladých Sloveniek a Slovákov vo veku 16-24 rokov.

https://www.ochkov.net/informaciya/stati/mozhno-li-podrostku-nosit-linzy.htm

Človek je mladý, kým sa tak cíti. Alebo kým nemá 25 rokov.

Výsledky vychádzajú z dotazníkov a fókusových skupín z jari 2018. Čo sme sa dozvedeli? Najväčšej dôvere sa tešia verejnoprávne médiá a kvalitná žurnalistika. Oproti starším generáciám mladí viac dôverujú on-line zdrojom ako tlači. Ako sa dalo čakať, bulvárne plátky skončili na chvoste rebríčka dôveryhodnosti.

https://giphy.com/gifs/Myd2tyebKq0o

„ŠOKUJÚCE! Muž bol napadnutý divokou šelmou! Neuveríte, čo sa stalo potom!“ – slovenský bulvár

Aj keď televíziu mnohí vnímajú ako zastarané médium, ktoré medzi mladými nemá šancu, nie je to celkom tak. Televíziu mládež považuje za druhý najdôležitejší zdroj informácií o aktuálnom dianí. Je to, samozrejme, internet, čo jednoznačne dominuje ako platforma, ktorá patrí mladým. Preto sa na jeho pôsobenie treba pozrieť detailnejšie.

Facebook patrí stále medzi najpopulárnejšie stránky aj napriek tomu, že pre mladých už stráca atraktívnosť. Vnímajú ho ako preplnený informáciami a otravnými reklamami. Jedným z hlavných dôvodov návštevy Facebooku je získavanie správ o aktuálnom dianí.

Hoci väčšina uviedla, že obsah, zdieľaný priateľmi, vníma s opatrnosťou, príspevky priateľov berie ako dôveryhodnejšie než príspevky stránok. Slováci sú na Facebooku dosť pasívni, lebo asi len štvrtina mladých sa zapája do diskusií a zdieľa cudzie príspevky.

https://tenor.com/view/the-office-stanley-leslie-david-baker-nod-smile-gif-3892834

Nič nekomentovať je veľakrát tá najlepšia vec, ktorú môžu niektoré indivíduá spraviť…

Oproti tomu Instagram sa teší stále väčšej popularite. Mladí oceňujú hlavne jeho osobný rozmer a zameranie sa na každodenný život. Medzi celkovo najobľúbenejšie slovenské účty patria Interez.sk, EMEFKA a Refresher. Je pre nás veľkou cťou, že EMEFKA patrí v obrovskej konkurencii medzi absolútnu špičku v popularite a v odpovediach výskumnej vzorky získala druhé miesto!

Osobnostiam kraľuje trojica Sajfa, Rytmus a Ego. Zo zahraničného obsahu boduje 9GAG, National Geographic a GoPro. Najpopulárnejšími zahraničnými osobnosťamiDwayne Johnson, Cristiano Ronaldo a Elon Musk.

View this post on Instagram

It ain’t pretty, no glossy polish or fake camera set ups. It’s hard work or get the f*ck outta my gym. Wrapped our #ProjectRock BEND BOUNDARIES COLLECTION commercial shoot for @underarmour. As with all of our @underarmour spots that’s created by our Seven Bucks advertising company, @sevenbuckscr — I want to disrupt the traditional method of marketing that’s always presented and create something new, different, raw, uncut and directly from my DNA. No fancy gym set ups, no fancy camera tricks and quick cutaways. At the end of the day, it’ll always come down to me putting every single piece of gear to the test personally before I deliver it to you. Real, raw and authentic. As always, THANK YOU for making #ProjectRock, @underarmour’s #1 seller. I’m nice, but when it comes to my business I don’t play nice. Ever. #ProjectRock #UnderArmour #BendBoundariesCollection SPRING 2019

A post shared by therock (@therock) on

Youtube navštevuje vyše 90% Slovákov vo veku 16 až 24 rokov. Atraktívnou je možnosť vyberať si vlastný obsah a skvelá ponuka hudby, zábavy a vzdelávacích videí. Aj keď preferencie návštevníkov sú veľmi rozmanité, za najpopulárnejšieho slovenského youtubera môžeme s istotou označiť Goga a jeho kanál GoGoManTV.

Nasledujú Sajfa a menameselassie. Populárne sú tiež kanály, ktoré poskytujú zhrnutie aktuálnych udalostí – Ťažký týždeň s Janom Gorduličom a zahraničné Last Week Tonight s Johnom Oliverom a Late Night s Jamesom Cordenom.

Čie vyjadrenia vnímajú mladí ako najdôležitejšie? Až pre 91% je podstatný názor ich rodičov. Asi 75% sa zamyslí nad tým, čo mu povedia učitelia. Polovica účastníkov považuje za dôležité vyhlásenia novinárov a známych osobností. Kto je na konci rebríčka? Nie je ťažké uhádnuť, že ide o politikov. Ich názorom prikladá vážnosť len necelých 20% mladých.

https://www.dnes24.sk/svet-o-slovensku-fico-je-vraj-internetovy-troll-a-kladivo-na-novinarov-316376

„Ubezpečujem vás, že v roku 2014 ja už v politike nebudem…“

V obrovskom mori osobností je ťažké nájsť tie, ktoré by najviac formovali dospievajúcich. Ide predovšetkým o hudobníkov a zabávačov, objavuje sa ale medzi nimi aj súčasný slovenský prezident. Najčastejšie spomínanými menami sú Sajfa, Rytmus, Ego, Kali a Andrej Kiska. Z celosvetovo známych vzorov je najpopulárnejší Elon Musk.

https://giphy.com/gifs/weed-blunt-elon-musk-2Y8Iq3xe121Ba3hUAM

Elon Musk. Muž. Vizionár. Biznismen. Hulič.

Zdroj: globsec.org
Titulná fotka: shutterstock.com, emefka

Reagujte!
Grr Grr
0
Grr
Fuuj Fuuj
2
Fuuj
Fňuk Fňuk
0
Fňuk
Jeej Jeej
5
Jeej
Uups Uups
0
Uups
Haha Haha
0
Haha
Woow Woow
2
Woow

Komentuj post a napíš, čo si o tom myslíš!

⬇️

Pridaj komentár

Pre odoslanie komentáru sa musíte prihlásiť. Ak ešte nemáte účet zaregistrujte sa.

Mrkni aj tento článok:
10 šikovných trikov, ktoré ti pri online nakupovaní ušetria peniaze

Prihlásiť sa

Nemáte účet?
Zaregistrovať sa

reset password

Späť na
Prihlásiť sa

Zaregistrovať sa

Prosím registrujte sa na emefka.sk

Späť na
Prihlásenie
Choose A Format
Personality quiz
Trivia quiz
Dotazník
Príbeh
Zoznam
Meme
Video
Audio
Image

SLEDUJ EMEFKA

NA SOCIÁLNYCH SIEŤACH

SLEDUJ NA INSTAGRAME