Ikonický červený kamión Coca-Cola, ktorý už roky prináša vianočnú atmosféru do mnohých miest, tento rok dostane nečakanú konkurenciu. Reťazec Lidl oznámil, že vyšle na cesty vlastný červený kamión s logom svojej kolovej značky Freeway, čím sa začína nová éra vianočných roadshow. Na novinku upozornil portál Independent.
Dva červené kamióny, rozdielne koncepcie
Lidl Freeway kamión má impozantné rozmery – 20 metrov na dĺžku a váhu 15 ton. Vozidlo bude špeciálne upravené s cylindrickým telom pripomínajúcim plechovku Freeway koly. Na každej zastávke vytvorí pop-up vianočnú krajinu, kde sa budú rozdávať darčekové balíčky a vianočné dobroty. Spoločnosť plánuje rozdať viac ako 2000 darčekových boxov naplnených produktami z „centrálnej uličky“.
Naproti tomu tradičný Coca-Cola kamión prinesie tento rok úplne nový koncept „Polárneho zážitkového kamiónu“. Návštevníci sa môžu tešiť na virtuálnu cestu do Santovej dedinky Rovaniemi, kde zažijú polárnu žiaru a mrazivú krajinu severného pólu. Program bude zahŕňať aj živú hudbu, občerstvenie a stretnutie so Santom.
Súboj o priazeň návštevníkov a charitatívny rozmer
Kým Coca-Cola kamión navštívi tri slovenské mestá – Žilinu (14. 12.), Košice (16. 12.) a Bratislavu (19. 12.), Lidl kamión bude tento rok brázdiť len britské cesty. Obe spoločnosti však kladú dôraz na charitatívny rozmer svojich akcií.
„Rozdávanie radosti a vytváranie vianočnej atmosféry v komunitách, ktorým slúžime, je pre nás veľmi dôležité,“ uviedla Joanna Gomerová, marketingová riaditeľka Lidl. Spoločnosť plánuje v rámci turné plniť aj vianočné priania návštevníkov.
Coca-Cola sa zaviazala, že za každého návštevníka venuje 20 centov charitatívnej organizácii FareShare, ktorá pomáha ľuďom v núdzi. Výťažok z predaja občerstvenia a darčekových predmetov pôjde taktiež na dobročinné účely.