Ministerstvo informatizácie, investícií a regionálneho rozvoja dalo za 4 milióny eur vyrobiť spoty propagujúce Slovensko. Samozrejme, niečo sa muselo pokaziť. Ako uvádza spravodajský web tvnoviny.sk, opozičná poslankyňa Veronika Remišová zo strany Slovensko poukázala na fakt, že zábery sú z Ruska. „Je to absolútna hanba a amatérstvo ministra Rašiho, ktorý týmto predstihol aj Vladimíra Mečiara, ktorý si aspoň vybral na propagáciu Slovenska fotku Švajčiarska,“ vyhlásila poslankyňa.
Ďalším kontroverzným faktom je, že niektoré fotky stiahli tvorcovia spotov z fotobanky. Ešte k tomu pochádzajú ale z Ruska. „Hovoriť o Slovensku vo veľkej mediálnej kampani a používať footage zábery znamená dávať si obrovský pozor, odkiaľ tie zábery sú. Tam to ale nekončí. Tento spot fakt nevyšiel, lebo namiesto slovenského regiónu je záber z Ruska. O niektorých ďalších pochybujem tiež. V porovnaní s budgetom kampane to je, žiaľ, amatérčina,“ uviedol na sociálnej sieti Andrej Kmeťo. Ten mal v minulosti na starosti už niekoľko kampaní a propagácií väčších projektov.
„Švajčiarsko sa ešte dá odpustiť s tabuľkou čokolády v ústach, ale z Ruska s jeho vojnou v susednom regióne je nechuť,“ zhodnotil ešte k tomu Kmeťo. „Nechcem byť negatívny. Len vláda musí zabrať a prinášať výsledky. Milé spoty za európske peniaze to neprekryjú. Potom je to s eurospotmi trochu Potemkinova dedina. Ak majú ľudia tomu veriť, tak si investície, ktoré sú určené na zlepšovanie našej budúcnosti, zaslúžia tip-top uveriteľnú komunikáciu. Tak, ako si skvelosť zaslúži naša krajina.“
Spoty hovoria o tom, akou krásnou krajinou je Slovensko a aké je to skvelé miesto na život. Zároveň však aj propagujú eurofondy a poukazujú na to, čo všetko Slovensko získa za 13 miliárd eur od EÚ. Ministerstvo chybu teda priznalo a video stiahlo. Agentúra, ktorá spoty robila, ich musí prepracovať.