Vodičský preukaz v tejto krajine stojí desaťtisíce. Navyše obmedzuje občanov v tom, aké auto si môžu kúpiť

Dostať sa k autu nie je v tejto krajine také jednoduché.


Vlastniť auto v Singapure, jednej z najdrahších krajín sveta, bolo vždy luxusom. Teraz sa však náklady vyšplhali na historické maximum, informuje spravodajský web CNN.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Desaťročné osvedčenie o oprávnení – vodičský preukaz – si ľudia v tomto bohatom mestskom štáte musia zakúpiť ešte predtým, ako si môžu kúpiť vozidlo. Podľa údajov pozemného dopravného úradu stojí rekordných, čo je ešte minimum, 76 000 dolárov (104 000 singapurských dolárov). Je to viac ako štvornásobok ceny z roku 2020.

Väčšina Slovákov sa úplne zbytočne oberá o veľkú časť dôchodku: Patríš medzi nich aj ty?

Mohlo by ťa zaujímať:

Tretina Slovákov sa úplne zbytočne oberá o nemalú časť dôchodku: Patríš medzi nich aj ty?

Za toto oprávnenie máte nárok len na kúpu štandardného vozidla kategórie A s malým až stredným motorom s objemom 1 600 cm3 alebo menej.

Tí, ktorí chcú niečo väčšie alebo honosnejšie – napríklad SUV -, budú musieť za vodičský preukaz kategórie B zaplatiť 106 630 dolárov (146 002 singapurských dolárov). Potom je potrebné myslieť na náklady na samotné vozidlo.

Autá sa stali nedostupnými

Systém kvót bol zavedený v roku 1990 s cieľom minimalizovať premávku a znížiť emisie v mestskom štáte s nedostatkom miesta, ktorý má 5,9 milióna obyvateľov. Môže sa však pochváliť pôsobivou sieťou verejnej dopravy.

Pre priemerného obyvateľa Singapuru, ktorého mediánový mesačný príjem domácnosti bol v roku 2022 podľa údajov štatistického úradu 7 376 dolárov (10 099 singapurských dolárov), sa tak stali autá nedostupnými.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU
Shutterstock

Miestny predajca automobilov Ricky Goh povedal, že „takmer omdlel“, keď sa dozvedel o zvýšení cien. „Predaj už bol aj tak slabý. Toto bude pre podnikanie ešte horšie,“ povedal pre CNN.

Matka dvoch detí Wong Hui Min povedala, že možno bude musieť prehodnotiť svoje spoliehanie sa na auto, napriek tomu, že ho používa najmä pre svoju rodinu.

Posledná finančná rana

„Veľa cestujem, vozím svoje deti do školy a zo školy, aj na iné aktivity, ako sú hodiny plávania a výučba. Potrebujem svoje auto. Chodiť všade taxíkom alebo na zdieľané jazdy mi jednoducho nevyhovuje,“ povedala.

„Singapurská rodina musí v priemere šetriť roky len na to, aby si mohla kúpiť auto, ktoré by jej pomohlo s jej potrebami,“ pokračovala Wong a dodala: „Neviem, či si budem môcť dovoliť udržať si auto v dlhodobom horizonte.“ Pre niektorých je toto oznámenie len poslednou finančnou ranou.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Určite si prečítaj:

Tankovanie u susedov vyjde Slovákov lacnejšie: Benzínky v týchto krajinách ti ušetria nemalé peniaze

Miestni obyvatelia tvrdia, že život v Singapure, ktorý sa už zaradil medzi najdrahšie mestá na svete, sa v posledných rokoch mimoriadne predražil v dôsledku pretrvávajúcej inflácie, rastúcich nákladov na verejné bývanie a spomaľujúcej sa ekonomiky.

Zástancovia systému kvót však tvrdia, že pomohol Singapuru vyhnúť sa dopravným zápcham, ktoré bežne sužujú iné hlavné mestá juhovýchodnej Ázie, ako sú Bangkok, Jakarta a Hanoj.


Tagy:
REKLAMA
Nicolette Ftáčková
Vyštudovala som žurnalistiku a svoju vášeň k písaniu som objavila už v detstve, keď som hodiny tvorila rôzne príbehy. V EMEFKE sa venujem aktuálnemu dianiu doma i v zahraničí, pričom môj záber tém je veľmi široký.Rada píšem o zaujímavých ľuďoch a hľadám inšpiratívne príbehy, pričom mi sú blízke spoločenské a LGBTI+ témy. Mojím cieľom je sprostredkovať čitateľom obsah, ktorý ich zaujme, obohatí a podnieti k zamysleniu.
Najčítanejšie
Podobné