Adrian Keogh, ktorý si po nehode na stavbe poranil chrbticu natoľko, že musel zostať na vozíku, zažil po sobotňajšom lete spoločnosťou Raynair nepríjemnú skúsenosť, ktorá je skôr ako zlý sen. Po tom, čo lietadlo pristálo na letisku Göteborg Landvetter vo Švédsku, musel sa dolu schodmi z lietadla odplaziť, keďže aerolínia ani personál letiska pre neho nezabezpečili potrebnú pomoc.
Keogh cestoval z Írska do Švédska za svojou dcérou, ktorá oslavovala 14. narodeniny. Jediné, čo od personálu lietadla a letiska potreboval, bolo, aby mu zabezpečili hladký priebeh letu a mohol cestovať dôstojne ako človek. Namiesto toho bol však extrémne ponížený, keďže pri plazení sa z lietadla sa na neho pozerala celá posádka.
Tridsaťsedemročnému mužovi, ktorý je na invalidnom vozíku od roku 2015, povedali, keď v sobotu 29. apríla o 23:00 hod. pristál vo Švédsku, že výťah, ktorý mu pomôže dostať sa z lietadla, bude pripravený najskôr o hodinu. Keďže Keogh mal bolesti, nechcel čakať do polnoci na pomoc a rozhodol sa vystúpiť svojpomocne.
„Mám z toho hrozný pocit. Ako sa to mohlo stať v roku 2023? Keď mi povedali, že musím čakať aspoň hodinu, cítil som sa taký ponížený…“ povedal Keogh pre MailOnline. „A potom som sa musel plaziť po podlahe pred niekoľkými ľuďmi, ktorí ma sledovali. Bolo to ponižujúce. Nemôžem uveriť, že sa niečo také stalo.“
Vozičkár vyčíta spoločnosti Ryanair a letisku vo Švédsku, že mu nezabezpečili špeciálnu asistenciu, za ktorú si, samozrejme, vopred zaplatil. „Je šokujúce, že táto služba pre mňa nebola pripravená. Je to absolútny nedostatok rešpektu,“ povedal Keogh a dodal, že už predtým uviazol v lietadlách kvôli nedostatku pomoci.
Ryanair obviňuje letisko, letisko Ryanair
Dodal, že úrady na letisku Landvetter obvinili spoločnosť Ryanair a Ryanair, naopak, letisko. „Nehľadám nič, iba službu, za ktorú som si zaplatil, aby som mohol dôstojne cestovať. Ľudia si neuvedomujú, aké to je, keď ste na invalidnom vozíku. Letecká spoločnosť aj letisko musia byť zodpovednejšie za svoje činy, namiesto toho, aby sa navzájom obviňovali, musia spolupracovať. Chcem poukázať na problém, s ktorým sa musia ľudia na invalidnom vozíku vyrovnať. Nikto by si nemal prejsť tým, čím som si prešiel ja,“ hovorí Keogh.
Letisko Landvetter sa za incident ospravedlnilo v príspevku na sociálnej sieti a obvinilo z meškania pomoci Keoghovi rušnú letovú dopravu a lekársku pohotovosť. Ryanair uviedol, že incident preveruje, a dodal, že špeciálnu pomoc na letisku poskytla tretia strana.