Video bratislavského podniku The International sa stalo na Instagrame virálnym hitom. Videli ho už viac ako tri milióny ľudí, získalo vyše 100-tisíc označení „páči sa mi to“ a komentárov zozbieralo vyše 3200. Napriek takýmto úchvatným číslam mnohí ľudia tvrdia, že by ho najradšej nikdy nevideli. Vtipná reklama im totiž vracia nepekné spomienky…
Je lepšie nepochopiť?
Video dlhé len 14 sekúnd sa začína pohľadom na zaváraninový pohár medzi nohami stojaceho muža. Následne muž pohár zodvihne a po anglicky povie: „Mnohí sa nás pýtajú – Ľudia, prečo podávate pivo v zaváraninových pohároch? Odpoveď je veľmi jednoduchá – zaváraninové poháre sú lacnejšie.“
Tí, ktorí vedia, tí vedia. Tí, ktorí nevedia, si kladú otázku, čo je na tom videu také úžasné. Video je totižto odkazom na jeden veľmi temný kúsok internetovej histórie. Na ňom stojí celá pointa vtipu.
„Pre tých, ktorí nechápu kontext… nechajte to tak a bude radi za to, že máte toto požehnanie,“ znie jeden z komentárov. Skutočne je to tak. Tím, ktorí kontext nepoznajú, síce unikla pointa vtipu, zároveň však môžu byť naozaj radi, že nikdy v živote nevideli určité šokujúce video…
Legenda zvaná One guy, one jar
Vtipná reklama The International je zjavnou referenciou na klip, pre ktorý sa zaužíval názov „one guy, one jar“. Kvôli svojmu šokujúcemu a ťažko stráviteľnému obsahu sa stal obľúbeným nástrojom na desenie nič netušiacich kamarátov alebo pretekanie sa v tom, kto lepšie znesie pohľad na extrémne nechutné veci. Klip sme kvôli jeho náture do článku nevložili a ani jeho nasledujúci slovný opis nie je vhodný pre slabé povahy.
Veľmi stručne povedané – video je o tom, ako si nahý chlapík sadne na zaváraninový pohár s priemerom 87 milimetrov, ktorý mu vojde do anusu, kde sa následne rozbije. Vidieť tam veľa krvi a črepín. Tento krátky opis nestačí na zachytenie všetkých hrôz, ktorým One guy, one jar diváka vystaví. Možno je to tak aj dobre! Šokujúce video sa na internete objavilo v decembri 2008.
Už krátko po publikácii videa sa médiám ozval samotný autor One guy, one jar, v tom čase 40-ročný Rus Alex. Alex v rozhovoroch prezradil, že predmety si do zadnice vkladal už dvanásť rokov pred vznikom videa a zároveň upozornil na to, že nie je gay. Bol niekoľkokrát ženatý a má aj deti.
Alex ďalej prezradil, že po incidente tri dni krvácal, ale hanbil sa ísť do nemocnice. Namiesto toho už hodinu po natočení videa išiel do práce. Tvrdí, že stratu krvi dobre znášal, pretože predtým často daroval krv. Chlapík sa o svoje divoké hobby rád delí so svetom, pozornosť si užíva a na konte má množstvo rovnako šialených videí, ako je One guy, one jar. Pozerať na vlastné riziko!
Horor marketing
Toto nie je marketing s humorom, ale marketing s hororom, trefne vystihuje jeden z komentárov pod príspevkom The International. Ďalšie stovky a stovky komentujúcich zdieľajú podobný sentiment a tvrdia, že príspevok im oživil spomienky plné hrôzy miešanej s pobavením a fascináciou, ktoré zažívali pri sledovaní originálneho videa One guy, one jar. Kto sú autori virálneho hitu bratislavského podniku?
Muž, ktorého môžeme vidieť na videu, je spolumajiteľ The International Oscar pochádzajúci z Írska. Okrem toho, že prevádzkuje podniky The International a Padá Omietka, venuje sa stand-up comedy. Oscar má skvelý prehľad o dianí na Slovensku, čo využíva pri písaní pre Slovak Spectator. V minulosti nám poskytol rozhovor, v ktorom nám priblížil život na Slovensku z pohľadu cudzinca.
Nápad na natočenie videa, ktoré by ľuďom pripomenulo známu internetovú hrôzu, sa zrodil v hlave Malika Sakica, ktorý je pôvodom z Bosny a Hercegoviny. Ako social media manager má na svedomí väčšinu reelov na profile The International, ktoré sa tam objavili v roku 2024. Malik zdieľa memes na vlastnej meme stránke, takže pokiaľ máš záujem o bosniacke memes, určite ho sleduj!