Na slovenskom bankovom trhu pozorujeme postupnú transformáciu pravidiel pre výbery z bankomatov, pričom viaceré finančné inštitúcie zavádzajú reštrikcie pre klientov konkurenčných bánk. K tomuto trendu sa nedávno pripojila aj VÚB banka. Tá zaviedla strop 200 eur na jednotlivý výber pre majiteľov platobných kariet vydaných inými bankami, informovali sme nedávno.
„Používatelia platobných kariet iných bánk než VÚB majú možnosť vybrať si prostredníctvom bankomatov VÚB maximálne 200 eur v rámci jednej transakcie. Tento limit sa vzťahuje na jeden výber, pričom klienti môžu realizovať viacero výberov za sebou, avšak vždy s maximálnou čiastkou 200 eur,“ objasnil Dominik Miša, PR manažér VÚB banky.
Banka zdôvodňuje zavedenie tohto limitu zvyšujúcimi sa výdavkami na správu hotovosti a doplňovanie peňazí do bankomatov. Keďže za výbery z cudzích bankomatov sa zvyčajne účtujú poplatky, klienti potrebujúci vyššiu hotovosť musia uskutočniť niekoľko transakcií, čo bankám prináša dodatočné príjmy z poplatkov.
Rozmanité stratégie slovenských finančných inštitúcií
VÚB nie je osamotená v implementácii takýchto obmedzení. Aj iné banky pôsobiace na Slovensku zaviedli podobné limity. Slovenská sporiteľňa a 365.banka / Poštová banka tiež stanovili hranicu 200 eur na jednu transakciu, rovnako ako ČSOB. Prima banka údajne nastavila limit na 300 eur za jeden výber.
Existujú však aj banky, ktoré takéto obmedzenia neuplatňujú. Tatra banka, UniCredit Bank a Fio banka nelimitujú výbery klientov konkurenčných bánk, pričom Fio banka dokonca umožňuje vybrať až 8 000 eur v rámci jednej transakcie. UniCredit Bank síce nemá stanovený finančný limit, ale obmedzuje počet bankoviek na 40 kusov pri jednom výbere.

Inovatívna služba pre klientov bez prístupu k digitálnemu bankovníctvu
VÚB banka zároveň predstavila užitočnú novinku pre klientov, ktorí nevyužívajú internetové alebo mobilné bankovníctvo. Prostredníctvom bankomatov tejto banky je teraz možné uskutočňovať prevody finančných prostriedkov na iné účty v rámci VÚB.
Klienti si v ponuke môžu zvoliť možnosť prevodu na iný účet VÚB, zadať príslušný IBAN a požadovanú sumu. Systém im tiež ponúka možnosť doplniť konštantný alebo špecifický symbol. Táto funkcia môže byť obzvlášť prínosná pre seniorov alebo osoby bez prístupu k digitálnym bankovým službám.
Na druhej strane, VÚB zrušila možnosť prevodu finančných prostriedkov cez bankomat na účet v inej banke. Odteraz táto funkcia zostáva dostupná výlučne pre príspevky organizácii Dobrý anjel.
Trend obmedzovania výberov hotovosti pre klientov iných bánk tak pokračuje a je pravdepodobné, že v budúcnosti podobné opatrenia prijmú aj ďalšie finančné inštitúcie v snahe optimalizovať náklady spojené s hotovostným obehom.