Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Streda 24.4.2024
sk
Juraj
cz
Jiří, Jura
, Juraj, George

Vyše 130.000 ľudí a viac ako 33.000 áut dochádza denne do Bratislavy

Preťažené cesty sú veľkým problémom hlavného mesta.


Vyše 130.000 ľudí a viac ako 33.000 áut dochádza denne do Bratislavy. Informuje o tom hlavné mesto v koncepcii k výstavbe parkovacích domov, záchytných parkovísk či k nadstavbám parkovísk. Priznáva, že tieto čísla môžu byť oveľa vyššie, keďže v štatistike nie sú zarátaní zahraniční turisti. Aby takéto množstvo áut nekončilo v centre hlavného mesta, magistrát plánuje výstavbu parkovísk typu P+R (zaparkuj a jazdi ďalej verejnou dopravou). Niekoľko takýchto parkovísk už v Bratislave a jej okolí vzniklo.

Víziou plánu výstavby P+R parkovísk je primárne znížiť objem individuálnej automobilovej dopravy, smerujúcej do širšieho centra mesta a rezidenčných zón a zachytávať týchto návštevníkov podľa možnosti mimo územia Bratislavy priamo pri železničných staniciach v mestách a obciach v regióne, prípadne na vstupoch do hlavného mesta,“ píše mesto v koncepcii, ktorú schválili bratislavskí mestskí poslanci na svojom októbrovom zasadnutí.

Shutterstock

Hlavné mesto sa chce pri budovaní P+R parkovísk zamerať na transformáciu existujúcich parkovísk (napríklad obchodných centier), na nadstavbu existujúcich vhodných parkovísk, dostupnosť verejnej hromadnej dopravy či dostupnosť pozemkov vhodných pre vybudovanie parkovísk P+R.

Magistrát v koncepcii pomenúva aj vhodné lokality pre takýto typ parkovísk. Ide napríklad o priestor pri obchodnom centre na Zlatých pieskoch, pri obchodných domoch v Lamači a Petržalke, na Jasovskej, v Jurajovom dvore, v areáli Incheby, v Rači v časti Komisárky, pri zoologickej záhrade, v Janíkovom dvore či na Zlatých pieskoch. Dokopy sa tu ráta s vyše 2300 parkovacími miestami.

Pre zachytenie áut ešte pred vstupom do Bratislavy sa postavili, prípadne ešte plánujú vybudovať viaceré parkoviská P+R. Niektoré sú aj v hlavnom meste ako parkovisko pri cintoríne Vrakuňa či pri Železničnej stanici (ŽST) Devínska Nová Ves. Medzi ďalšími lokalitami sú terminál individuálnej osobnej prepravy v Ivanke pri Dunaji, ŽST Malacky, areál Píla v Malackách, ŽST Nové Košariská, ŽST Pezinok, Pezinok-Za dráhou, ŽST Senec, Senec-Železničná, ŽST Svätý Jur, ŽST Šenkvice, ŽST Zohor, ŽST Bernolákovo či ŽST Miloslavov. Dokopy by tu po vybudovaní všetkých projektov malo vzniknúť vyše 1800 parkovacích miest.

Bratislava v koncepcii podotýka, že pre zmysluplné budovanie P+R parkovísk je regulácia statickej dopravy v tých okrajových zónach mesta, ktoré sú najviac dotknuté parkovaním nerezidentov. Hlavné mesto pripravuje spustenie regulácie parkovania – Bratislavský parkovací asistent PAAS v prvých zónach v januári 2022. Ide o Petržalku sever (Dvory 4), Tehelné pole a Krasňany.


Tagy:

Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.