Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Pondelok 23.12.2024
sk
Nadežda
, Naďa
cz
Vlasta

Využil Korčok naplno potenciál okuliarov ako symbolu? Pýtali sme sa marketingového experta a známych optík, či zaznamenali zvýšený záujem

Ovplyvnil symbol kampane známe optiky?


Významným symbolom kampane top kandidáta na prezidenta Ivana Korčoka boli okuliare. V histórii Slovenska ešte žiadny kandidát nemal doplnok ako výrazný symbol svojej kampane. Rozmohlo sa to aj na sociálnych sieťach, kde ľudia obyčajným nasadením okuliarov na oči dali jasne najavo, koho podporujú.

Ivan Korčok však v druhom kole prezidentských volieb skončil druhý a novým prezidentom sa stal Peter Pellegrini. Využil Korčok a jeho tím naplno potenciál tohto symbolu? Čo mohol ešte spraviť? Na to nám odpovedal odborník na marketing pôsobiaci na Fakulte masmediálnej komunikácie v Trnave Pavol Minár.

Zaznamenali optiky dopyt po podobnom type okuliarov, ako nosí Ivan Korčok? Snažili sa ťažiť z tohto symbolu? Na to nám odpovedali marketingový manažér Ľubomír Pauček z Očnej Optiky MANIA a marketingová manažérka Zuzana Luther z Optiky Zita.

Korčokove okuliare vyzerali ako silný symbol jeho kampane. Niektorí ľudia na sociálnych sieťach, ktorí apelovali na ostatných, aby išli voliť, ani nepovedali koho pôjdu oni, len urobili malé gesto s okuliarmi a všetkým to bolo jasné. „Okuliare mohli byť ‚silným symbolom‘ kampane Ivana Korčoka, ale nestali sa ním, lebo kampaň s nimi v podstate vôbec nepracovala,“ uviedol Minár.

Okuliare mohli mať veľmi silný, emocionálny a burcujúci naratív

Pokračuje, že „spontánnu virálnu vlnu, ktorá sa zdvihla po tom, čo herečka Kristína Tormová prišla s tým, že produkcia TV programu ju požiadala o nepoužitie okuliarov, aby nerobila ‚podprahovú reklamu‘ Korčokovi, Ivan Korčok a jeho kampaň v podstate vôbec nevyužili“.

práca manželky Ivana Korčoka

Mohlo by ťa zaujímať:

Takáto je prekvapivá práca manželky Ivana Korčoka. Zrejme by si nečakal, kde pracuje

To bola podľa marketingového experta chvíľa, keď mal Ivan Korčok možnosť získať dovtedy absentujúce emocionálne momentum. „Budovať svoj kmeň v digitálnom prostredí a aj v realite cez poznávací znak okuliarov, z ktorých by sa tým pádom stal ‚brand asset‘ Ivana Korčoka, ako aj symbol boja proti cenzúre vládnej moci. Pretože práve takýto naratív sa mohol okuliarom pridať. A bol by to veľmi silný, emocionálny a burcujúci naratív,“ vysvetlil Minár.

Uviedol, že okuliare mu neuškodili, ale ani nepomohli. „Okuliare Korčokovi neuškodili, ale mali potenciál viac pomôcť, ak by sa s nimi strategicky pracovalo,“ povedal Minár.

Čo na to známe optiky?

Symbol nahral, alebo možno mohol nahrať aj slovenským optikám. Chytili sa ho? Zaznamenali zvýšený záujem po okuliaroch? Hľadali Slováci podobný typ okuliarov, ako nosí Ivan Korčok?

Stretávame sa s tým pomerne často počas rozhovorov so zákazníkmi pri výbere rámov. Používajú výrazy ako korčokokuliare alebo okuliare ‚na Korčoka‘. Ľudia tak často označujú celkovo okuliare, ktoré sú niečím zaujímavejšie alebo majú oválny a okrúhly tvar. Často sa po ‚kočokokuliaroch‘ dopytovali ženy, ktoré ich chceli pre svojich mužov,“ uviedla marketingová manažérka z Optiky Zita Zuzana Luther.

„Čo sa týka marketingových aktivít, tak vznikli spontánne, tým, že sa dlhodobo kamošíme a spolupracujeme s Kristínou Tormovou, ktorá bola výraznou osobnosťou kampane pána Korčoka. Nosí naše okuliare, ktoré boli často témou kampane, a takisto nás naši zákazníci označovali na stories a postoch na podporu kampane. Zhodou okolností kampaň prebiehala aj v čase našej awareness kampane k spusteniu novej prevádzky, v ktorej hrá Kristína, a tým pádom sme mali aj viac komentárov ohľadom okuliarov ‚na Korčoka‘,“ dodala Luther.

„U nás v Očnej Optike MANIA sme stále ostražití a sledujeme aktuálne módne trendy. Neunikol nám ani tento trend a sledovali sme jeho vývoj. Obdobné okuliarové rámy od známych svetových značiek máme, zvýšený záujem na našich 24 prevádzkach, ktoré máme po celom Slovensku, sme zaznamenali len zriedka,“ uviedol marketingový manažér Ľubomír Pauček z Očnej Optiky MANIA.

Dodal: „Takýto typ okrúhleho tvaru rámu je vhodný pre hranatý typ tváre, ktorý sa vyznačuje ostrejšími črtami, alebo pre tzv. srdcový typ tváre. Preto aj pokiaľ zákazník prišiel s požiadavkou na takýto typ rámu, ako inšpiráciou z predvolebnej kampane, náš odborný personál posúdil požiadavku a odporučil zákazníkovi rám, ktorý spĺňal nielen estetické hľadisko, ale hlavne to funkčné. V reklamných kampaniach sme prepojenie s touto témou vynechali, aj keď si uvedomujeme, že možno na úkor ich väčšieho, avšak krátkodobého dosahu.

Na Slovensku sa zatiaľ model, ktorý nosí Ivan Korčok, nepredáva. Okuliare vyrába francúzska značka Morel a stoja približne 200 eur. Informáciu potvrdili z Korčokovho tímu.

TASR – Jaroslav Novák

Tagy:

Nicolette Ftáčková
Vyštudovala som žurnalistiku a moja láska k písaniu sa zrodila už v detstve, keď som sa zvykla zavrieť do izby a hodiny písať rôzne príbehy. Zaujíma ma aktuálne dianie doma i v zahraničí, no môj záber tém je veľmi široký. Rada píšem o zaujímavých ľuďoch a hľadám inšpiratívne príbehy. Spoločenské a LGBTI+ témy sú mi blízke.
Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.