WhatsApp, najpopulárnejšia četovacia aplikácia na svete s viac ako 3 miliardami aktívnych používateľov mesačne, čelí veľkej zmene. Jej používatelia sa môžu pripraviť na zlomový update, ktorý mnohým znepríjemní život. Web The Verge informoval o tom, že aplikácia po prvý raz vo svojej histórii začne zobrazovať reklamy – zatiaľ výlučne v sekcii statusov. Súkromné konverzácie zostanú nedotknuté. Po toľkých skvelých novinkách robí WhatsApp podľa mnohých ľudí krok vedľa.
Meta, ktorá aplikáciu vlastní, tým reaguje na rastúci záujem zo strany viac ako 200 miliónov firiem, ktoré WhatsApp aktívne používajú. Ako uviedla viceprezidentka pre obchodnú komunikáciu Nikila Srinivasan, cieľom je nájsť rovnováhu medzi ziskom a ochranou súkromia. Ak používateľ nevyužíva sekciu statusov, reklamy sa mu nezobrazia vôbec.
WhatsApp chystá aj prémiový obsah
Znie to, akoby sa WhatsApp menil na streamovaciu platformu. Prémiový obsah, reklamy a aplikácia zároveň plánuje zaviesť aj platené kanály. Tie umožnia značkám a menším firmám získať väčšiu viditeľnosť výmenou za poplatok. Používatelia si budú môcť predplatiť prístup k exkluzívnemu obsahu – pôjde tak o ďalší krok v monetizácii platformy.
Hoci WhatsApp sa dlhé roky reklame bránil – ešte v roku 2023 vedenie akékoľvek plány na zavedenie inzercie popieralo a spoluzakladateľ Brian Acton presadzoval motto „Žiadne reklamy! Žiadne hry! Žiadne triky!“ – Meta dnes tvrdí, že sa jej podarilo nastaviť férový kompromis.
Spoločnosť zároveň uisťuje, že šifrovanie zostáva zachované pri správach, hovoroch aj statusoch. Reklamy budú cielené iba na základe základných informácií, ako sú lokalita, jazyk zariadenia či interakcie s verejným obsahom. Ak má však človek prepojený svoj WhatsApp účet s Facebookom či Instagramom, uvidí viac personalizované reklamy.
