Woolworth dnes otvára predajňu v ďalšom meste. Títo Slováci sa môžu tešiť na lacné nákupy

Dnes sa otvára nový Woolworth.


Trnava zažila rušné ráno. Do tamojšieho nákupného centra pribudol obchod, ktorý môže poriadne zamiešať kartami v segmente lacného tovaru. Značka, ktorá u našich susedov už roky bojuje s Actionom, Kikom či Tedim, si vybrala práve západ Slovenska na svoj ďalší krok.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Pre bežných nakupujúcich to znamená nové možnosti, pre konkurenciu nový tlak a pre celý retail ďalší zaujímavý experiment. Či sa mu bude na slovenskom trhu dariť, ukáže až čas. Téme sa venoval portál Trnavak.

Diskontný model, ktorý v Európe rastie

Novootvorená predajňa sa nachádza v známom komplexe The Mall Trnava, ktorý denne láka množstvo zákazníkov. Práve vysoká návštevnosť bola hlavným dôvodom, prečo si reťazec zvolil túto lokalitu. Diskont stavia na koncepte, ktorý je ti určite povedomý – široký sortiment, nízke ceny a rýchly obrat tovaru.

Podobné obchody dnes v Európe doslova rastú ako huby po daždi, a tak nie je prekvapením, že ďalší zahraničný hráč vidí šancu aj na Slovensku. Zákazníkom sľubuje tisíce produktov, často za ceny, ktoré sú len zlomkom bežných maloobchodných cien.

Čo všetko nájdeš v regáloch

Sortiment je naozaj pestrý a pokrýva veľa kategórií. Móda pre ženy, mužov aj deti, doplnky do domácnosti, dekorácie, hračky, školské pomôcky, potreby do kuchyne či základná drogéria. V predajni nechýbajú ani drobné elektrospotrebiče a drobný potravinový sortiment, kde nájdeš aj veľké značky typu Coca-Cola či Pepsi.

Zaujímavosťou je, že viac ako šesťtisíc produktov stojí menej ako tri eurá, čo láka najmä ľudí, ktorí hľadajú úsporné riešenia. Až 90 percent ponuky tvorí vlastná výroba reťazca, čo mu umožňuje tlačiť ceny nadol a zároveň kontrolovať náklady.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU
Shutterstock

Prečo nečakať identické ceny ako v Nemecku

Nižšie ceny sú lákavé, no ak čakáš nemecké cenovky, môžeš byť prekvapený. Slovenský trh má iné taxy aj logistické náklady. Niektoré produkty tak môžu byť drahšie – rozdiely dosahujú aj desiatky percent. Prispieva k tomu aj menšia konkurencia a celkovo odlišná dynamika nášho maloobchodu.

Ďalším detailom, ktorý ťa možno zarazí, je absencia samoobslužných pokladní. Kým väčšina diskontov ich zavádza vo veľkom, tento reťazec zatiaľ vsadil na klasickú formu obsluhy. Pre niektorých ľudí je to príjemný návrat k „ľudskejšiemu“ nakupovaniu, iní však budú trpieť pri dlhších radoch.

Kritika lacných obchodov sa opäť ozýva

Tam, kde sú extrémne nízke ceny, bývajú aj určité kompromisy. Kritici upozorňujú najmä na kvalitu tovaru a jeho životnosť. Lacné produkty sa zväčša rýchlo opotrebujú, a keďže ich ľudia častejšie vyhadzujú a nahrádzajú novými, vzniká viac odpadu. Z ekologického hľadiska ide o model, ktorý je často označovaný za neudržateľný.

Napriek tomu má nový obchod veľké ambície a verí, že si získa širokú zákaznícku základňu. Na Slovensku je stále vysoký dopyt po dostupnom tovare, najmä v čase, keď mnohí ľudia hľadajú spôsoby, ako ušetriť.

Mohlo by ťa zaujímať:

Na východe pribudne nový obchodný hit. Nemecký reťazec mieri tam, kde by si ho nečakal


Tagy:
REKLAMA
Henrieta Balázsová
Som spravodajská redaktorka EMEFKA a venujem sa aktuálnemu dianiu, spoločenským témam aj virálnym príbehom. Milujem dobrú kávu, knihy a svoje dve mačky.Okrem spravodajstva sa venujem aj umeleckým textom a fascinujú ma emócie, medziľudské vzťahy a veci, ktoré sa nedajú vygoogliť. Písanie pre mňa znamená spôsob, ako dávať svetu zmysel a sprostredkovať čitateľom obsah, ktorý ich zaujme a inšpiruje.
Najčítanejšie
Podobné