Reklamy asi nikto z nás dvakrát neobľubuje. Nestretávame sa s nimi len v televízii, ale aj na internete. Výnimkou nie je ani populárny video portál YouTube. Niektoré z nich sa síce dajú preskočiť, ale sú aj také, pri ktorých to možné nie je. Ako píše portál Firstpost, v súčasnosti sa zvyknú používateľom pred videom zobrazovať dve nepreskočiteľné reklamy.
YouTube sa ale v tomto ohľade chystá pritvrdiť. Pohráva sa totiž s plánom zaradiť pred video až päť nepreskočiteľných reklám. Zatiaľ túto novinku testuje len na niekoľkých používateľoch, ale v budúcnosti by sa mohla stať pravidlom.
Neobráti sa taktika proti nim?
Reklamy by mali mať maximálne šesť sekúnd, ale používatelia, ktorým sa už zobrazili, tvrdia, že niektoré majú viac než desať sekúnd. Ďalší sa zase sťažovali, že namiesto piatich reklám sa im ich zobrazuje rovno jedenásť.
Prečo to ale vlastne YouTube robí? Vysvetlenie je jednoduché. Spoločnosť chce, aby si čo najviac používateľov zaplatilo YouTube Premium, ktoré žiadne reklamy neobsahuje. Kritici ale upozorňujú, že stránke sa táto taktika nemusí príliš vyplatiť. Je totiž možné, že viacerí používatelia začnú vo veľkom používať aplikácie na blokovanie reklám, ako napríklad AdBlock.
Novou praktikou by utrpeli aj niektorí YouTuberi, ktorých stránka živí. Tí majú najčastejšie príjmy práve z reklamy od Google Adsense. Ak by ale reklám bolo veľa, môže to znamenať, že používatelia sa k obsahu svojich obľúbených YouTuberov nebudú vracať.