Zákazníci renomovaného diskontného reťazca Lidl sa v posledných dňoch nemôžu prestať diviť kurióznemu objavu. V legendárnom logu tohto predajcu, ktoré je známe svojou kombináciou modrej, žltej a červenej farby, údajne objavili skrytého tvora.
Na kuriozitu upozornil portál Mirror. Toto zistenie spustilo vlnu reakcií na sociálnych sieťach, kde mnohí zákazníci priznali, že teraz tento motív „nemôžu nevidieť“.
Tajomstvo loga: Pes hrajúci na klavíri?
Logo Lidlu je charakteristické modrým textom na žltom pozadí obkolesenom červeným okrajom. Výrazným prvkom je červené písmeno „i“, ktoré podľa niektorých zákazníkov pripomína postavičku psa.
Hlava psa je reprezentovaná bodkou nad „i“, pričom telo tvorí samotné písmeno, ktoré sa zdanlivo opiera o „L“ v slove „Lidl“, ako by pes stál na zadných nohách a kládol predné labky na pomyselný klavír.
Tieto zistenia povzbudili zákazníkov zdieľať svoje názory, pričom mnohí už túto podobnosť nedokážu ignorovať. Video na TikToku, ktoré tento jav prezentuje, prilákalo množstvo divákov a otvorilo debaty o tom, ako vnímanie loga môže byť subjektívne a niekedy aj veľmi kreatívne.

Logo ako marketingový nástroj
Richard Lau, prezident spoločnosti LOGO.com, zdôrazňuje, že logá sú viac než len vizuálne znaky. „Firmy nemôžu podceňovať hodnotu skvelého loga. Sú to prvky, ktoré spájajú spoločnosť s potenciálnymi zákazníkmi a zostávajú v ich pamäti najdlhšie,“ uviedol Lau.
Niektoré spoločnosti zámerne začleňujú do svojich log symboly, aby zdôraznili svoju značku a služby. Na rozdiel od úmyselných dizajnov však logo Lidlu ukazuje, ako môžu zákazníci sami objaviť skryté symboly, ktoré dizajnéri nemuseli vedome plánovať. Tieto neplánované objavy môžu pridať nový rozmer k vnímaniu značky.
Bez ohľadu na to, či sa jedná o skutočné úmysly dizajnu alebo len o kreatívne projekcie zákazníkov, je jasné, že logo Lidlu naďalej fascinuje a vyvoláva zvedavosť. Ukazuje to, ako môže byť značka interpretovaná rôznymi spôsobmi, čo pridáva na jej jedinečnosti a zaujímavosti.