Podobne ako mnohé štáty sveta, aj našich južných susedov trápi demografický vývoj. Populácia starne, rodí sa málo detí, množstvo mladých odchádza do cudziny. Takýto stav môže mať v budúcnosti zničujúci dopad a preto s tým treba niečo spraviť!

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Maďarská vláda v súčasnosti spúšťa balíček zákonov nazývaný „akčný plán ochrany rodiny“. Legislatívne novinky okrem iného sľubujú daňové úľavy rodinám, ktoré majú viac ako štyri deti. Či je za tým úprimná snaha ozdraviť krajinu, alebo len populistické gesto, to nech rozoberajú odborníci. Dôležité je, že plagát, propagujúci „akčný plán ochrany rodiny“, vyzerá takto:

https://24.hu/kozelet/2019/03/13/kormanyplakat-mem-par/

„Ok, krásny milý párik, ako sa len ľúbia! Kde je problém? Počkať… veď ja tých dvoch odniekiaľ poznám…“ 

ANTONIO GUILLEM/SHUTTERSTOCK

Áno, je to tak. Zo všetkých státisícov fotografií, existujúcich vo fotobankách, Maďari na plagát vycapili dvojicu z meme Distracted Boyfriend. Šťastne zaľúbený párik teda znázorňujú postavy, každému známe pre svoj značne disfunkčný vzťah.

O prípade brutálnej irónie z Maďarska referovali už aj veľké médiá s celosvetovým pokrytím – urobil tak Buzzfeed a dokonca aj rešpektovaná britská BBC.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU
https://www.bbc.com/news/world-europe-47557217

Plagát sa stal internetovým virálom po tom, ako jeho fotografiu zverejnil na svojom Facebooku Gábor Ligeti z Budapešti. Dvojicu, známu z memes, spoznal na billboarde jeho syn počas cesty do školy.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2085823728133985&set=a.200887543294289&type=3&theater

Hoci nám, memes znalým, pripadá celá situácia riadne smiešna, treba sa na vec pozrieť aj z pohľadu pracovníkov, ktorí majú kampaň na svedomí. Svojím spôsobom sa nedopustili žiadnej chyby – s dobrým úmyslom zvolili úplne vhodný a bezproblémový obrázok.

Nie každý sa predsa orientuje v memes a bežný človek by žiadny skrytý význam na fotografii nehľadal. Nuž, žijeme v roku 2019 a memes nešetria nikoho…

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Zdroj: 444.hu
Titulná fotka: Gábor Ligeti / facebook.com 


Tagy:
REKLAMA
Peter Strhan
V EMEFKE pôsobím od roku 2017, teda od samotného založenia portálu. Mojou vášňou je internetová kultúra, súčasné trendy a svet humoru a memes, ktorým sa venujem aj vo svojich článkoch.Okrem toho ma zaujímajú témy z oblasti vedy, technológií a histórie. Blízko mám aj k umeniu a hudbe, a vždy si nájdem čas na pútavú vernisáž alebo dobrý koncert. Mojím cieľom je prinášať čitateľom obsah, ktorý ich pobaví, inšpiruje a zároveň rozšíri ich obzory.
Najčítanejšie
Podobné