Za toto pýtajú peniaze v reštaurácii? Zákazníčka ostala v šoku, keď videla sumu na bločku

Zákazníčka si na účtenke našla bizarný poplatok.


Na Ibize sa známa japonská reštaurácia Wakame dostala do centra pozornosti po tom, čo jednej zákazníčke prirátali k účtu nečakaný poplatok – 12 eur za použitie malého háčika na kabelku. Prípad vyvolal búrlivé reakcie a dokonca sa ním začala zaoberať aj organizácia na ochranu spotrebiteľov.

Návštevníčka Laura Cunei zverejnila na sociálnej sieti X fotografiu účtenky a opísala svoj zážitok. Podľa jej slov im čašníčka ponúkla, že kabelky zavesí na malý háčik pripevnený pri stole. Najskôr odmietli, no keďže žena naliehala, nakoniec súhlasili, informuje o tom britský denník Express.

„A potom ten šok, keď sme uvideli účet… Je toto vôbec legálne?“ napísala k fotografii, ktorá si získala vyše tisíc zdieľaní. Laura dodala, že keď na poplatok upozornili obsluhu, povedali, že platiť za niečo, čo si neobjednali, sa im nezdá správne. Reštaurácia im najprv ponúkla, že si háčik môžu ponechať, no keď to odmietli, položku z účtu napokon odstránila.

Obrana podniku

Wakame sa k celej veci vyjadrilo aj na sociálnych sieťach. Tvrdí, že nejde o žiadnu obchodnú stratégiu, ale o dobrovoľnú službu. Podľa nich je „poplatok“ v skutočnosti iba forma spomienkového predmetu – ak si ho zákazník chce vziať domov, zaplatí. Ak nie, suma sa pri platení vždy odráta. „Nikdy sa nestalo, že by musel niekto zaplatiť za háčik, ak si ho nechcel ponechať,“ uviedol podnik.

Spotrebiteľskí aktivisti zasiahli

Organizácia FACUA, ktorá sa venuje právam spotrebiteľov, však upozorňuje, že postup reštaurácie je problematický. Argumentuje tým, že zákazníci o poplatku neboli vopred informovaní, čo je v rozpore s ochranou spotrebiteľa.

FACUA preto podala sťažnosť na Generálne riaditeľstvo pre spotrebiteľské záležitosti na Baleárskych ostrovoch. Odvoláva sa pritom na časti zákona, ktoré zakazujú účtovanie dodatočných, vopred neoznámených poplatkov za vedľajšie služby.

Banálna služba, veľký škandál

Hoci môže poplatok za háčik pôsobiť ako drobnosť, prípad spustil diskusiu o férovosti podnikateľských praktík a o tom, kde končí zákaznícka služba a začína zavádzanie. Celá kauza tak ukazuje, že aj na prvý pohľad bezvýznamná položka na účtenke môže prerásť do ostro sledovanej aféry.

Mohlo by ťa zaujímať:

Slovensko sa znova predviedlo: Cena vody s citrónom v meste na strednom Slovensku ľuďom vyrazila dych


Tagy:
Nicolette Ftáčková
Vyštudovala som žurnalistiku a moja láska k písaniu sa zrodila už v detstve, keď som sa zvykla zavrieť do izby a hodiny písať rôzne príbehy. Zaujíma ma aktuálne dianie doma i v zahraničí, no môj záber tém je veľmi široký. Rada píšem o zaujímavých ľuďoch a hľadám inšpiratívne príbehy. Spoločenské a LGBTI+ témy sú mi blízke.
Najčítanejšie
Podobné