3. Špina chráni lak auta
V dnešnej dobe automobilky šetria a cítiť to aj na hrúbke laku. Kým v minulosti bolo štandardom 130 či 140 mikrometrov, moderné autá mávajú lakovanie veľakrát polovičné. A to je problém. Starší vodiči sú zvyknutí na to, že špina na karosérii nie je žiaden problém, auto stačí umyť raz za pol roka a nič sa mu nestane.
Keď však budeš takto pristupovať k modernému autu, veľmi rýchlo to oľutuješ. Nečistoty z cesty totiž obsahujú soli a iné chemikálie, ktoré postupne rozožierajú lak. A keďže ten je na dnešných vozidlách veľmi tenký, ľahko sa nenávratne poškodí. Auto preto umývaj pravidelne a nenechávaj ho dlho s vrstvou špiny či mŕtvym hmyzom na karosérii.
4. Čím vyšší stupeň, tým úspornejšia jazda
Takáto nepriama úmera v autách, bohužiaľ, neplatí. Možno si už aj ty zažil starších vodičov, ktorí pri jazde motor neustále dusili v nízkych otáčkach, po meste mali zaradenú šestku a tvrdili, že vďaka tomu majú malú spotrebu.
V skutočnosti si takýmto spôsobom radenia akurát tak zarobíš na drahý problém. Keď je motor vo veľmi nízkych otáčkach, viac sa zvnútra zanáša uhlíkovými usadeninami, vibrácie poškodzujú zotrvačník a iné súčiastky. Nehovoriac o tom, že riadiaca jednotka vstrekuje ešte viac paliva, aby motor udržala pri chode a zabezpečila požadovaný výkon.

Preto radšej motor nepodtáčaj a drž ho v otáčkach, ktoré sú preň prirodzené, keď neduní a nevibruje. Práve vtedy dosiahneš najlepšie spotreby a nebudeš svojmu autu škodiť.
5. Automatická prevodovka je zlo a zvyšuje spotrebu
Je pravda, že automatické prevodovky pred pár desiatkami rokov boli pomalé, zvyšovali spotrebu pokojne aj o 2 l/100 km a často sa kazili. Dnes je ale situácia iná. Automaty sú rýchle, spoľahlivé, a keďže majú často viac stupňov ako manuálne prevodovky, zabezpečia aj lepšiu spotrebu. Automatu sa preto rozhodne netreba obávať, doba manuálov postupne ustupuje a mnohí výrobcovia ich dokonca prestávajú ponúkať pre mnohé svoje modely.