Stavebníci začali s búraním stavby bratislavského metra, vznikne tam nová električková trať do Petržalky. „Začala sa výstavba druhej etapy petržalskej električkovej trate. Hrubá stavba stanice metra Janíkov dvor a 300 metrov dlhý úsek traťového tunela metra bude postupne zbúraný a práce budú trvať niekoľko týždňov,“ uvádza na svojej webovej stránke Bratislavský samosprávny kraj (BSK). Výstavba električkovej trate v Petržalke sa začala 18. novembra 2021 a dokončená by mala byť do konca roka 2023. Trasa električky je situovaná v koridore pôvodne plánovanej stavby rýchlodráhy v dĺžke približne štyri kilometre a bude mať sedem zastávok.
Výstavba bratislavskej rýchlodráhy sa začala v roku 1988. „Malo to byť vlastne metro, ktoré by viedlo na okraji mesta nad zemou a v centre pod zemou,“ vysvetľuje BSK. Približne po dvoch rokoch, v máji 1990, rozhodol mestský národný výbor o zastavení prác a zmene koncepcie. Výstavba sa už nikdy neobnovila. „Ako pamiatku na výstavbu metra je možné dodnes vidieť výkopy, rozostavané depo i tunel v Janíkovom dvore na konci Petržalky,“ dodala samospráva. Neďaleko novej konečnej zastávky Janíkov dvor pribudne slučkové obratisko vrátane haly dennej kontroly a ošetrenia, čo bude mať pozitívny dopad na rýchlosť a výpravu električiek počas mimoriadnych udalostí aj na iných tratiach v meste.
Bratislava spustila výstavbu predĺženia električkovej trate do Petržalky odovzdaním staveniska skupine dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka. Celková hodnota zákazky je 74 585 993,96 eura bez DPH. Jednou z prvých aktivít bolo odstraňovanie stromov a náletových drevín z priestoru trasy novej trate a súvisiacich inžinierskych sietí. Projekt okrem novej električkovej trate v dĺžke 3,9 kilometra a siedmich zastávok zahŕňa aj rekonštrukciu 490 metrov existujúcej trate od Bosákovej po Jungmannovu, vybudovanie štyroch mostných objektov, deviatich križovatiek a šesť kilometrov segregovanej cyklotrasy pozdĺž trate.