Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Utorok 19.3.2024
sk
Jozef
cz
Josef, Josefa
, Jozef

Začali s búraním stavby bratislavského metra, vznikne tam nová električková trať

Hrubá stavba stanice metra Janíkov dvor a 300 metrov dlhý úsek traťového tunela metra bude postupne zbúraný.


Stavebníci začali s búraním stavby bratislavského metra, vznikne tam nová električková trať do Petržalky. „Začala sa výstavba druhej etapy petržalskej električkovej trate. Hrubá stavba stanice metra Janíkov dvor a 300 metrov dlhý úsek traťového tunela metra bude postupne zbúraný a práce budú trvať niekoľko týždňov,“ uvádza na svojej webovej stránke Bratislavský samosprávny kraj (BSK). Výstavba električkovej trate v Petržalke sa začala 18. novembra 2021 a dokončená by mala byť do konca roka 2023. Trasa električky je situovaná v koridore pôvodne plánovanej stavby rýchlodráhy v dĺžke približne štyri kilometre a bude mať sedem zastávok.

TASR

Výstavba bratislavskej rýchlodráhy sa začala v roku 1988. „Malo to byť vlastne metro, ktoré by viedlo na okraji mesta nad zemou a v centre pod zemou,“ vysvetľuje BSK. Približne po dvoch rokoch, v máji 1990, rozhodol mestský národný výbor o zastavení prác a zmene koncepcie. Výstavba sa už nikdy neobnovila. „Ako pamiatku na výstavbu metra je možné dodnes vidieť výkopy, rozostavané depo i tunel v Janíkovom dvore na konci Petržalky,“ dodala samospráva. Neďaleko novej konečnej zastávky Janíkov dvor pribudne slučkové obratisko vrátane haly dennej kontroly a ošetrenia, čo bude mať pozitívny dopad na rýchlosť a výpravu električiek počas mimoriadnych udalostí aj na iných tratiach v meste.

Bratislava spustila výstavbu predĺženia električkovej trate do Petržalky odovzdaním staveniska skupine dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka. Celková hodnota zákazky je 74 585 993,96 eura bez DPH. Jednou z prvých aktivít bolo odstraňovanie stromov a náletových drevín z priestoru trasy novej trate a súvisiacich inžinierskych sietí. Projekt okrem novej električkovej trate v dĺžke 3,9 kilometra a siedmich zastávok zahŕňa aj rekonštrukciu 490 metrov existujúcej trate od Bosákovej po Jungmannovu, vybudovanie štyroch mostných objektov, deviatich križovatiek a šesť kilometrov segregovanej cyklotrasy pozdĺž trate.


Tagy:

Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.