Kaviareň Ditta Artigianale v talianskej Florencii musela zaplatiť pokutu tisíc eur. Políciu na ňu upozornil nespokojný zákazník, ktorému v podniku za espresso naúčtovali dve eurá. Asi si v tejto chvíli hovoríš, kde je problém? Ako ale upozornil portál Unilad, ten bol hlavne v tom, že cena nebola vytlačená na menu za pultom.
Hoci v elektronickom menu cena uvedená bola, zákazník sa kvôli účtu nahneval. Tvrdil tiež, že cena je príliš vysoká, keďže ceny za kávu sa v Taliansku pohybujú vo výške okolo jedného eura. Jeho rozzúrenie bolo také veľké, že zašiel za políciu a vyložil jej, čo je vo veci.
Muži zákona po preskúmaní kaviarne usúdili, že zákazník má pravdu. Zákon totiž prikazuje, aby sa ceny za produkty uvádzali v menu priamo za pultom, či na inom viditeľnom mieste. A keďže v tomto prípade tomu tak nebolo, neostávalo im nič iné, než podniku napariť pokutu. Majiteľ Francesco Sanapo síce argumentoval tým, že v elektronickom menu cena uvedená je, ale nestačilo to.
Pokutu považuje za nefér
„Dali mi pokutu, pretože sa niekto urazil za to, že musel zaplatiť dve eurá za kávu bez kofeínu. Verili by ste tomu?“ napísal Sanapo na Facebooku. Ďalej uviedol, že pokutu dostal na základe „zastaraného zákona“. „Tento zákon sa musí zmeniť, pretože inak ho 99,9 percenta barov a reštaurácií môže veľmi ľahko porušiť.“
Sanapo sa tiež vyjadril, že ho nahnevala podľa neho neprimeraná reakcia zákazníka, ktorý robil cirkus kvôli dvom eurám. Podotkol, že v jeho podniku si dávajú na príprave kávy záležať a majú na jej spracovanie tie najlepšie stroje na trhu. Majú teda právo účtovať si trochu vyššiu cenu. „Ľudia proste nechápu, že existujú kávy, ktoré môžu stáť viac ako jedno euro,“ napísal Sanapo s tým, že za šálkou kávy je tvrdá práca ľudí, ktorí si zaslúžia dostať odmenu.
Priznal síce, že cenu naozaj nemali vystavenú, ale jedným dychom dodal, že túto podmienku podľa neho nespĺňa žiadny podnik. „Myslím si, že dnes žiadny bar, kaviareň či reštaurácia v Taliansku nie sú schopné vystaviť všetky ich ceny za pultom. Pravdaže, máme QR kód, takže si zákazníci môžu nechať zobraziť, čokoľvek chcú. Ale to pre nich nie je dosť.“ Na záver dodal, že kto chce kvalitnú kávu, tak za ňu jednoducho musí byť ochotný zaplatiť.