Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Sobota 2.11.2024
sk
cz
Památka zesnulých
Zdroj: ©Shutterstock

Zákerné triky, ktorými z teba obchodné centrá ťahajú peniaze

Tieto marketingové ťahy sú celkom okaté... no aj tak fungujú.

Misie v nákupných centrách končia takmer v každom prípade fiaskom. Nie preto, že by sme nenašli, čo sme hľadali. Skôr sa deje presný opak – kúpime aj haraburdy, ktoré vôbec nepotrebujeme. Ideálne aj za peniaze, ktoré vlastne nemáme. Prečo je to tak?

1. Zľavové pútače

Veľké a červené – také sú pútače upozorňujúce na rôzne akcie či zľavy. Je ich vidno na tri kilometre a neexistuje zákazník, ktorý by si ich nevšimol. Koniec-koncov, je to predsa ich funkcia, ukoristiť našu pozornosť a vzbudiť v nás zvedavosť.

Červená farba svoje psychologické opodstatnenie. Červená farba v nás vzbudzuje pocit, že musíme konať rýchlo. Urguje nás vstúpiť do obchodu a prehliadnuť si akciové produkty, lebo tam už zajtra byť nemusia. Je to farba, ktorá nášmu podvedomiu vždy signalizuje „pozor!“, a to je dôvodom, prečo sa pre predajcov stala jasnou voľbou.

Shutterstock

2. Produkty podobné tým značkovým

Človek nemusí byť módny guru, aby spoznal, že ide o ikonický model určitej drahej značky. A rovnako nemusí byť módny guru, ani aby spoznal, že ide o napodobeninu. Stretnúť sa s nimi môžeme v takmer každom obchodnom centre a obchody sa tým rozhodne netaja. Práve naopak – využívajú túto stratégiu vo svoj prospech.

Nejde totiž o klasické fejky, ktoré dostať na Miletičke, a aj chromý orangutan už na prvý pohľad vie, že sa táto Guchi kabelka do týždňa rozpadne. Tieto sú trošku nenápadnejšie. A to je presne to, po čom spotrebitelia túžia – vyzerať ako slečny z magazínov za zlomkovú cenu.

Mohlo by ťa zaujímať:

Čitatelia EMEFKA si mohli aktivovať Premium úplne zadarmo ako náš vianočný darček

3. Prezentovanie kompletného outfitu

Žiadna figurína na sebe nemá len tričko. Po prvé, vyzeralo by to dosť stupídne, a po druhé, bola by to z marketingového hľadiska premárnená príležitosť. Predajcovia vedia, že človek, ktorý kupuje tričko, v skutočnosti nekupuje tričko.

Kupuje príbeh, predstavu seba samého, ako sa v danom tričku producíruje po meste a lapá všetky pohľady naokolo. Tak prečo mu k tej predstave nepribaliť aj džínsy a tenisky? Takéto náročky nastajlované skupiny produktov sa predávajú omnoho lepšie, ako keby každý produkt len tak ležal na polici sám.

Shutterstock

4. Pohotový personál

Na rovnakom princípe fungujú aj dobre mierené rady personálu. Slečna vidí, že si do kabínky ťaháte bundu, a následne vás dobrých päť minút pozoruje, ako sa na seba v zrkadle neviete vynadívať.

Tak schmatne najbližší náhrdelník a ide do boja. „Tá blúza vám náramne pristane. No viete, ako by na vás vyzerala ešte lepšie? Keby ste si k nej dali toto,“ do ruky vám vopchá bižu za cenu menšieho diamantu a už to ide.

Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane


Tagy:

Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.