Netflix v týchto dňoch zverejnil novú správu, ktorá zahŕňa štatistiky z druhej polovice roka 2023. Ako sa uvádza na jeho stránke, tento report nazvaný What We Watched: A Netflix Engagement Report odhaľuje, ktoré filmy a seriály sa v danom období tešili najväčšiemu záujmu divákov. Podrobná štatistika pokrýva obdobie od júla do decembra roku 2023.
Hneď na úvod streamovací gigant informuje, že dokument zahŕňa 99 percent sledovanosti Netflixu. Novinkou je, že Netflix začal do štatistiky započítavať stopáže a počty pozretí. Poďme však už k samotným titulom.
Pestrá žánrová ponuka
Netflix uviedol, že sa mu darí lákať divákov na rôzne žánre. Ako sa spomína v správe, streamovací gigant vyskúšal takmer každý žáner a dosť často sa tešil veľkému úspechu. V tomto ohľade vystupujú prvé tri časti seriálu Lupin, ktoré nazbierali 100 miliónov pozretí. Seriál Cocomelon má zase na konte až 200 miliónov pozretí.
Okrem toho sa darilo aj seriálom Zaklínač (76 miliónov pozretí), Virgin River (69 miliónov), The Crown (50 miliónov), Sweet Magnolias (35 miliónov), Top Boy (26 miliónov), Heartstopper (24 miliónov), Sintonia (20 miliónov) a Sweet Home (17 miliónov).
Medzi zaslúžené hity sa dostali aj Wednesday (98 miliónov pozretí), Red Notice (62 miliónov) a Squid Game (25 miliónov). Tie dokázali dosiahnuť slušné čísla aj v roku 2023, teda relatívne dlho po premiére.
Čo sa týka nových seriálov, divákov zaujal One Piece (72 miliónov pozretí) a tiež reality show Squid Game: The Challenge (33 miliónov). Tá dokonca zvýšila sledovanosť pôvodného seriálu o 34 percent. Vzhľadom na fakt, že Squid Game malo premiéru už pred tromi rokmi, ide o viac než slušné číslo!
Neanglické tituly aj netflixovské filmy
Úspech si pripísali aj filmy a seriály v inom ako anglickom jazyku. Kórejské filmy a seriály majú celkovo 9 percent pozretí, španielske 7 a japonské 5.
Medzi topky patria tituly Dear Child (53 miliónov pozretí), Forgotten Love (43 miliónov), Pact of Silence (21 miliónov), Mask Girl (19 miliónov), Yu Yu Hakusho (17 miliónov), Berlin (11 miliónov) a The Railway Men (11 miliónov).
V druhej polovici roka 2023 diváci Netflixu napozerali na službe celkovo 90 miliárd hodín, v prípade celého roka 2023 to potom bolo 183 miliárd hodín. Medzi najpopulárnejšie filmy sa dostal Leave the World Behind (ide o piaty najpopulárnejší film Netflixu v histórii) so 121 miliónmi pozretí a animák Leo s 96 miliónmi pozretí. Trojicu uzatvára film Nowhere, ktorý má na konte 86 miliónov pozretí.
Šport, dokumenty a licencované seriály
V správe sa konštatuje aj fakt, že práve vďaka žánrovej pestrosti Netflix dosahuje podobne vysoké čísla. Stále väčšej popularite sa tešia športové tituly ako BECKHAM (44 miliónov pozretí), Untold: Johnny Football (14 miliónov) a Quarterback (13 miliónov).
Diváci majú radi aj reality show typu Is It Cake? (21 miliónov pozretí), Love is Blind (20 miliónov) a The Ultimatum: Marry or Move On (12 miliónov).
Programy pre deti predstavujú 15 percent všetkých videní, pričom na vrchole rebríčka sú Gabby’s Dollhouse (90 miliónov pozretí), Family Switch (62 miliónov) a The Monkey King (43 miliónov).
Úspech zaznamenali aj licencované programy, ktoré Netflix nevyrobil, ale v jeho ponuke ich nájdeš. Platí to pre seriály ako Malý Sheldon (88 miliónov pozretí), Chirurgovia (51 miliónov), Gossip Girl (49 miliónov) a Ženy z rodu Gilmorovcov (45 miliónov). Zmienku si zaslúži aj seriál Suits, ktorý naprieč všetkými deviatimi sériami dokázal nahromadiť 144 miliónov pozretí.