3. „Rozumiem, že si frustrovaný, ale tento štýl komunikácie nie je produktívny.“
Táto veta je dôkazom, že chápeš negatívne pocity toho druhého, ale zároveň zdôrazňuje, že drzé správanie nie je cesta, ako ich premeniť na negatívne.
4. „Môžeme sa k tejto debate vrátiť, keď sa obaja upokojíme?“
Týmto výrokom dotyčnému naznačíš, že momentálne nie je ani jeden z vás správne emocionálne nastavený, následkom čoho vedená diskusia nie je konštruktívna. Neprinesie preto žiaden úžitok a pre obe strany bude lepšie, keď v nej budete pokračovať neskôr.
5. „Komunikuj so mnou s úctou, prosím.“
Krátka, no úslužná veta. Jasne stanovuje hranice a požaduje úctu vo vzájomnej komunikácii.
6. „Myslím, že si nerozumieme, a nepáči sa mi to. Môžeme skúsiť začať ešte raz od začiatku?“
Niekedy môže k nedorozumeniam viesť agresivita či nervozita spôsobená úplne inými okolnosťami. Ľudia skrátka prenesú nespracované negatívne emócie na toho druhého. Ak si všimneš, že niekto reaguje neprimerane, je úplne v poriadku požiadať ho, aby ste začali rozhovor odznova, s pokojnejším tónom a vyrovnanejším prístupom.
Tieto vety sú účinným nástrojom na zvládnutie drzého správania a návrat k zdravšej a efektívnejšej komunikácii. Používaj ich s rozvahou a zameraj sa na dosiahnutie pokojného a vzájomne rešpektujúceho riešenia.