Obľúbená značka všetkých módnych blogerov, zlatá stredná cesta medzi lacnými značkami a houte couture, ZARA, si začiatkom roka pripravila pre svojich fanúšikov novinku. Rozhodla sa pozmeniť svoje logo. Po deviatich rokoch sa k sebe jednotlivé písmenká „nenápadne“ priblížili.
Marketéri si zmenu okamžite všimli a keďže samotné logo tvorí len jednoduchý nápis, na mieste je zamyslenie sa nad podobnosťou s fontom ďalšieho ikonického brandu, Harper’s Bazaar. Veď posúď sám.
Za 45 rokov svojho fungovania na trhu ZARA mení svoje logo len po druhýkrát. V roku 2010 sa font rozšíril, dnes naspäť zblížil. Za malý rozruch môžu dizajnéri reklamnej agentúry Baron&Baron a práve tí stoja aj za logami spomínaného magazínu, Interview Magazine či Madoninej knihy s názvom Sex.
Na internete nové logo vyvolalo diskusie ľudí – niektorým sa nepozdáva a vtipkujú, že v roku 2030 budú už všetky písmená z loga pokope, mnohí ho, ako píšeme vyššie, prirovnávajú k logu dámskeho magazínu.
Biznis vo veľkom
Značka ZARA patrí do koncernu Inditex spolu s ďalšími známymi menami ako Pull & Bear alebo Massimo Dutto. 60 % akcií tu vlastní jeden z najbohatších ľudí Európy (aj sveta), Amancio Ortega, ktorého súčasný majetok Forbes odhaduje na približne 61 miliárd dolárov.
Niet sa čo čudovať, že jeho majetok sa tak rozrastá. Len vďaka svojim akciám si má ročne zarobiť približne 400 miliónov. 82-ročný podnikateľ však okrem fashion priemyslu vášnivo investuje aj do realít.
Zdroj: fashionunited.uk, startitup.sk
Titulná fotka: Zara