Zdravé potraviny, na ktoré zbytočne míňame príliš veľa peňazí

Zdravý životný štýl vôbec nemusí byť drahý.

Zdroj: Shutterstock.com

Určite ste už aj vy začuli slovo superpotravina a nechali ste sa ním zlákať pri svojom nákupe potravín. Sú rôzne potraviny, o ktorých sa hovorí, že sú lepšie, lebo sú bohaté na vitamíny alebo inak prospešné pre naše zdravie. Práve tieto potraviny sú zvyčajne dosť drahé.

Veľa ľudí sa nazdáva, že zdravý životný štýl je pridrahý. Ak hovoríme o vitamínoch a prospešných látkach, mnohé potraviny sa dajú nahradiť aj lacnejšou alternatívou. Pozri sa, ktoré potraviny si môžeš pri najbližšom nákupe v nákupnom košíku vymeniť. 

Smoothie nenahradí čerstvé ovocie

Smoothie nám dáva pocit, že do seba dostaneme veľmi rýchlo a bez námahy dostatočnú dávku ovocia a vitamínov. Môže však obsahovať príliš veľa cukrov, ktoré nám pri našej ceste za vysnívaným telom veľmi napomôžu. Navyše, mnohokrát je v smoothie ovocie pomixované bez šupky, v ktorej sa nachádza najviac živín, nehovoriac o tom, že mixovaním sa často vytrácajú dôležité vitamíny.

Ak chceš mať denne dostatočný príjem ovocia a žiješ uponáhľaným životom, ovocie si nachystaj deň vopred tak, aby si si ho len vybral z tašky a mohol konzumovať. Keď už aj siahneš po smoothies, dávaj si pozor na jeho zloženie. Dôležitá je pri ňom tiež vyvážená dávka ovocia a zeleniny.

Francesca Hotchin, Unsplash

Nie všetko je naozaj zdravý snack

Nahradiť chipsy a iné slané pochúťky sa dá aj zdravými alternatívami. Nie sú nimi však napríklad olivy, o ktorých možno máme dojem, že sú skvelou zdravou náhradou.

Olivy sú totiž najzdravšie iba v ich surovom stave – nakladané v náleve totiž majú vysoký obsah soli, čo tiež nie je úplne prospešné pre naše telo. Môžeš ich nahradiť napríklad rôznymi slnečnicovými či tekvicovými semiačkami, prípadne orechmi.

Pozor na sušené ovocie

Ceny sušeného ovocia sa dokážu vyšplhať až na dvojnásobok cien rovnakého ovocia v surovom stave. Sušené ovocie môže byť dobrou náhradou niečoho sladkého pod zub, no aj pri ňom by sme si mali dávať pozor. Neuvedomujeme si to možno, ale obsahuje množstvo cukrov. Bežne by sme tiež nezjedli naraz niekoľko kusov marhúľ naraz, zatiaľ čo pri sušenom ovocí nám to nerobí problém.

Lumitar, Unsplash

Zabudni na mýtus o vysokom obsahu železa v špenáte

Jedna desatinná čiarka spôsobila, že mnohí ľudia doteraz veria, že špenát je superpotravina bohatá na železo. Neskôr sa však zistilo, že to bol len mýtus a jednoducho sa nejaký vedec sekol s desatinnou čiarkou. E. von Wolf teda spôsobil, že ľudia si dlho mysleli, že obsahuje až 30 mg železa, pričom sú to len 3 mg.

Listový špenát sa dá nahradiť aj inou zeleninou, ktorá je naozaj bohatá na obsah železa. Napríklad takou bežnou kapustou, ktorá i rozhodne nezmizne v hrnci, tak ako to má vo zvyku špenát, a je stále bohatá na živiny.

Hnedý cukor a ružová soľ sú zbytočné

Himalájska ružová soľ zažila pred niekoľkými rokmi obrovský boom, rovnako ako bol populárny aj hnedý cukor. Obe tieto alternatívy nie sú o nič lepšie ako bežná kuchynská soľ či biely cukor. V mnohých prípadoch má ich výroba ešte väčší dopad na našu planétu.

Účinky na naše telo však majú rovnaké, preto by sme ich nemali nechávať účinkovať aj na naše peňaženky. Ak už chceme náhradu povedzme za cukor, mali by sme siahnuť napríklad po mede, ktorý je bohatý na vitamíny.

Jason Tuinstra, Unsplash

Tuniak nemusí byť taký zdravý, ako sa o ňom hovorí

V mnohých jedálničkoch a článkoch spojených s prívlastkom zdravé jedlo sa objavuje tuniak ako skvelá ryba na obed, lebo obsahuje fosfor a nasýtené mastné kyseliny. Tie však obsahuje mnoho ďalších rýb, ktoré sú cenovo dostupnejšie.

Ďalším dôvodom, prečo by ste možno chceli na tuniaka zabudnúť, je obsah nezdravých látok, ktoré sa doň dostávajú zo znečistených morí. Môže to byť napríklad ortuť alebo aj pesticídy.

Nielen čučoriedky sú bohaté na antioxidanty

O bobuľovom ovocí sa hovorí ako o veľmi zdravej potravine bohatej na antioxidanty, ktorá pomáha bojovať proti starnutiu.

Avšak, logicky, čučoriedky, ktoré si museli prejsť poriadne dlhú cestu, aby sa dostali do obchodu, v ktorom si ich kúpiš, nebudú také zdravé, ako možno hrozno, ktoré pochádza od lokálneho pestovateľa. Za cenu čučoriedok môžeš niekedy dostať oveľa viac vitamínov vo forme iného ovocia.

Joanna Kosinska, Unsplash

Zdroj: medicalnewstoday, healthline, healthline, thehealthy

Reagujte!
Grr Grr
4
Grr
Fuuj Fuuj
31
Fuuj
Fňuk Fňuk
5
Fňuk
Jeej Jeej
11
Jeej
Uups Uups
5
Uups
Haha Haha
5
Haha
Woow Woow
17
Woow

Komentuj post a napíš, čo si o tom myslíš!

⬇️

Pridaj komentár

Pre odoslanie komentáru sa musíte prihlásiť. Ak ešte nemáte účet zaregistrujte sa.

Mrkni aj tento článok:
Fotografovi sa podarilo zhotoviť nevšedný romantický záber. Sú na ňom dva ovdovené tučniaky

Prihlásiť sa

Nemáte účet?
Zaregistrovať sa

reset password

Späť na
Prihlásiť sa

Zaregistrovať sa

Prosím registrujte sa na emefka.sk

Späť na
Prihlásenie
Choose A Format
Personality quiz
Trivia quiz
Dotazník
Príbeh
Zoznam
Meme
Video
Audio
Image

SLEDUJ EMEFKA

NA SOCIÁLNYCH SIEŤACH

SLEDUJ NA INSTAGRAME