Cestujúcich na Slovensku zrejme čaká veľká zmena. Už od polovice decembra by sa mali na hlavnej železničnej trase Slovenska udiať výrazné zmeny.
S novým cestovným poriadkom má skončiť éra najrýchlejších vlakov Intercity, ktoré takmer tri desaťročia spájali Bratislavu, Žilinu a Košice.
Denník N informuje, že hlavný dôvod zastavenia prevádzky IC vlakov je ich ekonomická neefektívnosť, ako aj posilnenie expresov Tatran. Po takmer 30 rokoch fungovania, s krátkou prestávkou, sa rozhoduje o ich zrušení. Nový cestovný poriadok však sľubuje významné zmeny v doprave a dokonca rozšírenie možností pre cestujúcich.
Ako na to reagujú Slováci?
Slovákov však táto informácia veľmi nepotešila a na sociálnych sieťach sa pod príspevkom denníka roztrhlo vrece s množstvom nahnevaných komentárov. „Reálne tie IC boli jedna z mála vecí, na ktoré sa dalo na tých našich železniciach ako tak spoľahnúť. Plus, pre ZSSK je to jediná skupina spojov, ktoré jednoznačne stratové nie sú. Možno tak prvý ranný pár,“ uviedol jeden komentujúci.
„Jasné, veď bude nová letecká linka. To dá rozum predsa.“ „Všetci budeme chodiť do Košíc štátom dotovanou leteckou linkou predsa,“ napísali so sarkastickým podtónom ďalší na margo správy, že medzi metropolou západu a východu by sa malo opäť zaviesť letecké spojenie. O leteckom spojení medzi Bratislavou a Košicami sa dočítaš viac v tomto článku.
„Každý boží deň nová sprostosť, niekedy aj štyri. Ale vymenovať 3 dobré rozhodnutia tejto vlády za ten rok, čo tu bačuje – nemožné,“ napísal ďalší. „Všetko, čo fungovalo ako tak, treba zrušiť… to je také slovenské,“ pridala sa ďalšia používateľka.
„Ja chodím IC nielen kvôli času, ale hlavne je to komfortnejšie. Úplne iní ľudia si to platia, keďže klasické „rýchliky“ sú zadarmo pre veľkú časť ľudí. Minule, keď som nemala na výber, išla som expresom a to bolo hrozné – smrad, Rómovia sa premávali hore-dole, zbierali plechovky, hluk.. atď. Proste pre mňa je IC komfortnejšie,“ napísala ďalšia. „Fico nás chce vyhnať na tú diaľnicu, čo jeho vláda dokončila v roku 2010, aby sme si kupovali 90 € známky,“ dodal ďalší komentujúci.