Cestujúci na tratiach Tatranských elektrických železníc (TEŽ) sa dočkajú v tomto roku modernizácie celej flotily pätnástich elektrických vlakov. Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) o tom informovala na sociálnej sieti s tým, že prvá zmodernizovaná jednotka podstupuje vo svojom domovskom depe „oživovacie“ procedúry a nevyhnutné testy a následne ju nasadia do prevádzky.
Projekt modernizácie pätnástich tatranských električiek v celkovom objeme 31,5 milióna eur je financovaný z prostriedkov Európskej únie, predpokladané ukončenie realizácie je v priebehu tohto roka. „Tieto elektrické jednotky radu 425 s rokom výroby 2000 až 2006 plánujeme obnoviť formou modernizácie. V jednotkách sa domontuje klimatizácia, vymenia sa sedadlá, dodá sa nový riadiaci systém a tiež nový informačný systém s LCD displejmi,“ priblížil pre agentúru SITA riaditeľ odboru komunikácie a hovorca ZSSK Tomáš Kováč. Ako dodal, modernizované vozidlá by sa na trate Tatranských elektrických železníc mali dostať do konca roka 2023.
Tatranské železnice podľa národného vlakového osobného dopravcu fungujú ako mestská hromadná doprava, plnia rovnakú funkciu ako napríklad električky v Košiciach či Bratislave. „Kapacita je jedno z najdôležitejších kritérií, aj vzhľadom na limity tamojšej infraštruktúry. Drvivá väčšina cestujúcich nimi cestuje na krátke vzdialenosti,“ vysvetľovala ZSSK otázky a výhrady nespokojných cestujúcich k tomu, prečo v tatranských električkách nie sú toalety. Tie by podľa dopravnej spoločnosti ubrali zbytočne veľkú časť kapacity a navyše vzhľadom na počet a hustotu zastávok na tratiach ani nie sú potrebné podobne ako v mestskej hromadnej doprave.